Maminky jsou v posledních několika letech stále populárnějším tématem mezi marketingovými specialisty a manažery reklamních kampaní ve firmách. Také se není vůbec čemu divit. Právem jim totiž patří označení nejsilnější nákupní síly našeho trhu. Nejen, že je v České republice na mateřské dovolené asi 300 000 žen, dalším stovkám tisíc maminek dětičky už chodí do škol nebo dokonce již pracují a zakládají své vlastní rodiny – nesmíme zapomínat, že mateřství nekončí s koncem mateřské dovolené!

Podle našich vlastních výzkumů také víme, že maminky jsou právě ty, které v domácnostech nakupují nejčastěji – v průzkumu toto tvrzení potvrdilo 70,3 % žen. Podle dalšího průzkumu celých 62,9 % žen prohlásilo, že se s nimi o svých nákupních rozhodnutích zpravidla nebo většinou radí i jejich partner. Jinými slovy maminky nejenže patří k největším cílovým skupinám vůbec, ale také stojí za většinou nákupů v domácnostech a rodinách.

Je naprosto pochopitelné, že firmy chtějí maminkám rozumět. Porozumět jejich potřebám a vzorcům chování v nakupování jak online, tak offline je totiž klíčové pro to, aby nepřicházely v marketingu a prodeji o velké peníze. Při tomto faktu, takové velikosti a významu cílové skupiny maminek by se člověk ale mohl podivit, že navzdory všem okolnostem a upřímné i usilovné snaze marketerů stále dochází v tak velkém množství případů k neúspěchu.

Kampaně firmám mnohdy nefungují úplně ideálně, zákaznice nepřitahují, pálí zbytečně marketingové rozpočty a řešení se nachází kdesi v nedohlednu. Čím to? Kde je zakopaný pudl?

*pro srovnání: cílová skupina maminek v ČR je dokonce větší než armáda fanoušků Apple, zdroj: Facebook

Podobně jako v jiných problematikách panuje i zde mnoho obecně rozšířených mýtů a iluzí, které bohužel často navádějí reklamní kampaně na útesy. V této sérii článků se proto budeme zabývat jejich poodhalením a vysvětlíme si některé hlubší souvislosti a zajímavá fakta, na která jsme narazili v posledních deseti letech při práci s klienty na jejich kampaních cílených na maminky portálu Modrý koník.  Možná zde nenaleznete univerzální klíč k úspěchu, ale přesto věříme, že vás tyto lekce, ke kterým jsme došli, mohou alespoň částečně nasměrovat, usnadnit vám práci a třeba i ušetřit čas, energii a peníze.

Kdo jsme my?

Modrý koník patří k největším webovým portálům a platformám věnovaným maminkám ve střední Evropě. Měsíčně nás navštíví a náš obsah konzumuje více než 1,2 miliónu žen z České a Slovenské republiky. Další desítky tisíc nás odebírají a pravidelně sledují na Facebooku, Instagramu ale i YouTube, kde jsme v roce 2019 spustili vlastní videokanál.

Přes 10 let pomáháme firmám navázat vztah mezi naší velikou komunitou maminek a jejich produkty či službami. Díky tomu, že jsme v každodenním kontaktu s maminkami z celého Česka i Slovenska, dobře rozumíme jejich chování, motivaci a potřebám. Ze zkušeností se spoluprací s mnoha velkými i menšími značkami pak zase vidíme, co spojuje úspěšné kampaně.

Věříme v nativní reklamu, hodnotný obsah a marketing, který buduje skutečný a hluboký vztah s publikem. Jsme přesvědčeni, že to je jediná efektivní cesta v prudce se rozvíjejícím trhu a světě, který již dnes překypuje propagačními sděleními. Má-li být poselství jakékoli firmy slyšet a mají-li mu maminky vážně věnovat pozornost, pak toto poselství musí především adresovat jejich potřeby a problémy, se kterými se v běžném životě potýkají.

Dávno neplatí, že by firma uspěla chvalozpěvem o sobě a svých produktech. Rozhodně ne v době, kdy má běžný uživatel a uživatelka tolik možností na výběr. Proto i v našem ebooku najdete mnoho narážek a doporučení týkající se právě tohoto – tedy budování opravdové hodnoty pro uživatelku, běžnou maminku, a priority dlouhodobého dopadu firemní komunikace spíše než jednorázového úspěchu.

Doufáme, že se vám série článků s názvem Mamarketing bude líbit. Je rozdělena na dvě části. V první najdete klíčové poznatky, které považujeme za stěžejní, a ve druhé několik tipů pro efektivnější kampaně. Pokud byste měli jakýkoliv dotaz nebo potřebovali pomoci, určitě nám neváhejte napsat. Případně si prohlédněte naše webové stránky pro obchodní partnery, kde také najdete podrobné informace k našim reklamním formátům.