Co byste řekli, že je pro nákupní rozhodnutí maminky důležité? Cena, materiál, funkce, výběr a sortiment, záruka vrácení peněz? To všechno jistě, ale je v tom ještě jedna překvapivá věc.

Zjistili jsme totiž, že vliv na rozhodnutí má i to, zda s dotyčnou věcí naši maminku uvidí také ostatní maminky, nebo ne. V případě, že prodáváte zboží, které uvidí i maminky kamarádky, známé nebo jen náhodní kolemjdoucí, musíte brát v potaz, že vizuální stránka produktu bude mít daleko vyšší prioritu. A nejen vzhled, například také kvalita, značka, úroveň takového výrobku. Už psychologové přeci potvrdili, že věci, které člověk nosí nebo používá před druhými, si podvědomě spojujeme s charakterem a možná i postavením daného jedince.

Maminka tak bude takový produkt výrazně déle vybírat, pokud ho uvidí ostatní. Pravděpodobně si udělá větší průzkum, projde více obchodů, bude více srovnávat. Možná bude také více hledět na zpětnou vazbu ostatních maminek ke značce. Bude-li přesvědčena o kvalitě, nebude váhat si zároveň připlatit. Takovým produktem může být oblečení, móda, ale může to být i kočárek pro její miminko, se kterým bude chodit na procházky.

Naopak, pokud se jedná o něco, co je „jen na doma“ nebo brzy pozbyde svoji funkci – např. tím, že miminko velmi rychle vyroste a po pár týdnech již bude na své pyžamko příliš veliké, počítejte s tím, že maminka může v takovém případě volit spíše nižší cenu a nebude vyžadovat tak vysokou kvalitu nebo výrazně přitažlivý vzhled. Přesvědčit se tak nechá spíše výhodnou nabídkou, množstevní či akční slevou, věrnostním programem a tak podobně. Je-li vaše marže nižšího řádu a jedna objednávka je pro vás málo či nijak zisková, je vaším nejvyšším úkolem v takovém případě při první konverzi zajistit vytvoření co nejlepší uživatelské zkušenosti a začít tak (zas a znovu) budovat dlouhodobý vztah s maminkou pro to, aby se opakovaně vracela a nakupovala další a další zboží.

Článek navazuje na sérii o Mamarketingu, aneb jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii cílenou na maminky. Dozvíte se v ní například, proč nelze příliš dobře cílit na jednu velkou megaskupinu maminek, jak se maminky v Čechách nejčastěji dělí na další podskupiny, jaké platformy a kanály využívají a jak se liší jejich nákupní chování. Dále nás můžete sledovat na sociálních sítích, aby vám neunikly nové díly, nebo si stáhněte výsledky průzkumů mezi maminkami o jejich nákupním chování, které jsme na Modrém koníku prováděli.