Jaké faktory jsou pro úspěšný mamarketing – tedy marketing cílený na maminky – nejrozhodnější? Našli bychom jich jistě hodně. Podívejme se však teď na několik významných, které vám mohou pomoci zlepšit výsledky v krátkém časovém horizontu.

V minulých dílech jsme mluvili o tom, jak důležité je s uživatelkami budovat důvěru a v kampaních také pracovat se skutečnými emocemi a nejen strohými frázemi. Pokud do vaší cílové skupiny patří maminky s těmi nejmenšími dětičkami, pak je stejně tak zapotřebí počítat s tím, že tyto maminky nemají vůbec žádný čas!

Mateřská dovolená není žádná dovolená

O tom, že mateřská dovolená zdaleka nepřipomíná skutečnou dovolenou, není diskuse. To ví každá žena, která si mateřstvím prošla, stejně jako její partner a nejbližší. Neustálé starosti, prakticky nekončící potřeba dávat pozor na uspokojení všech potřeb dítka i zajištění běžných každodenních povinností, to opravdu není snadné. Tématu jsme se jemně dotkli i v našem videu.

Díky náročnosti této životní situace je pro firmy získání alespoň chvilky maminčiny pozornosti skutečný zápas. V záplavě reklam a možností dnešní doby si jistě dokážete představit, jak klíčové pro váš mamarketing bude, abyste se na to pořádně připravili!

Nic menšího než zápas o čas

Fakt je nejen, že soutěžíte o tuto pozornost s ostatními firmami, musíte také počítat s tím, že maminky program je skutečně nesmírně nabitý a délka trvání její pozornosti není dlouhá. Miminko může každou chvíli začít plakat nebo nastane jiná zapeklitost, která maminku rychle odvede jinam. Například na ni začne zvonit neodbytný pošťák, přijde manžel z práce nebo se oběd na plotně začne pálit. Nikdy nevíte. Okolnosti jsou maximálně nepředvídatelné.

V případě, že je vaším cílem kupříkladu to, aby maminka provedla objednávku na vašem eshopu, myslete na to, že v pesimistickém případě máte jen několik málo minut na to, aby byla objednávka v pořádku dokončena, s tím, že pokud se to nepodaří, maminka se na váš web už nemusí nikdy vrátit. Co to znamená?

  • Web by měl být maximálně „user friendly“, to znamená jednoduchý na používání, měl by mít rychle pochopitelnou navigaci, měl by být přehledný.
  • Čím více políček maminka musí vyplnit, tím spíše u vás nekoupí. (Nedejbože, aby se musela nejdříve někde registrovat!)
  • Zcela zásadně musí webové stránky mít perfektně vyladěnou responzivní verzi. Jakmile maminka nenakoupí na mobilu v jedné z mála volných chvilek, které má, kdy se vám navíc podaří ji oslovit, nebuďte si jistí, že se vrátí nebo vyhledá desktopovou verzi.

Naopak výhodou této komplikované situace je to, že jakmile web vyladíte natolik, aby byl pro maminky skutečně jednoduchý na používání a objednávání (a v ideálním případě tak použivatelnější než konkurence), pak se s velkou pravděpodobností bude vracet znovu a znovu.

Co se týče objednávacího procesu, velmi zajímavé je, že maminky v průzkumech potvrdily, že celých 43.9 % z nich preferuje Zásilkovnu jako způsob dopravy. Čím to? Ukázalo se, že je to právě díky tomu, že si mohou na rozdíl od pošty nebo klasického kurýra vybrat čas, kdy si pro zásilku dojdou. Pokud Zásilkovnu zařadíte mezi možnosti dopravy zboží, určitě tak uděláte radost mnoha maminkám. Ne výjimečně se totiž stává, že je to pro ně jeden z nejdůležitějších rozhodovacích faktorů.

Pokud ale neprodáváte své zboží na eshopu nebo je cílem vašich reklamních kampaní spíše budovat obecné povědomí, co onen nedostatek času maminek s malinkými dětičkami znamená pro vás? Předně to bude nesázet na dlouhé a příliš obsáhlé promo.

V rámci obsahového marketingu může být obsáhlé video výhodné, nese-li dostatek informační hodnoty svým uživatelům a to obzvláště tehdy, pokud už pozornost jistého publika máte. Pokud jste ale naopak ve fázi, kdy tuto pozornost teprve chcete získat, bude pravděpodobně výhodnější vytvářet krátké avšak výstižné (a ideálně také zábavné nebo jinak upoutávající) reklamní spoty, videa či texty, které naše maminka nemusí „konzumovat“ nijak dlouho.

Čas u maminek s dospělými dětmi a vnoučaty

Pokud cílíte naopak na maminky s dětmi v již středoškolském nebo vysokoškolském věku, pak je jasné, že se jejich časová kapacita zásadně neliší od běžných spotřebitelů. Platí, že nejvíce aktivní na sociálních sítích i jiných kanálech lidé bývají v době kolem poledne, kdy mívají obědovou pauzu, nebo následně po práci a to spíše lehce později, když přijdou domů a konečně se po celém náročném dni usadí, tzn. 18-20. hodina. Záviset to samozřejmě bude na specifikách právě vaší cílové skupiny.

*přibližné časy zvýšené aktivity jsou zvýrazněny

Pokud byste si přáli poradit, jak oslovit české maminky, a zároveň využít popularity a velké návštěvnosti maminkovského portálu Modrý koník, neváhejte se ozvat našim zástupcům. Rádi s vámi vaši situaci probereme a doporučíme vhodný reklamní formát i způsob jeho provedení pro maximalizaci výsledků.

Článek navazuje na sérii o Mamarketingu, aneb jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii cílenou na maminky. Dozvíte se v ní například, proč nelze příliš dobře cílit na jednu velkou megaskupinu maminek, jak se maminky v Čechách nejčastěji dělí na další podskupiny, jaké platformy a kanály využívají a jak se liší jejich nákupní chování. Dále nás můžete sledovat na sociálních sítích, aby vám neunikly nové díly, nebo si stáhněte výsledky průzkumů mezi maminkami o jejich nákupním chování, které jsme na Modrém koníku prováděli.