To emoce prodávají, nikoliv výkřiky typu: „Jsme nejlepší, kupte u nás!“

Jak říkají ti nejlepší reklamní copywriteři – firma, která dokáže vzbudit emoce, dokáže také upoutat a získat si srdce svých zákazníků. Obzvláště v době, která se hemží nezměrným množstvím reklamy a inzerce. Emoce k tomu mohou být důležitým klíčem.

Emoce se pojí k důležitým tématům a lidem

Jak ale takové emoce vyvolat? Emoce se zpravidla pojí buď k tématům, která jsou pro nás osobně důležitá, nebo lidem – ať už jsou to lidé z našeho okolí nebo veřejné osobnosti.

DOVE ve své proslulé kampani „Jsi krásnější, než si myslíš“ ukázal, nakolik sebekritika dokáže snížit sebevědomí. Ve videu vystupuje profesionální policejní kreslíř obličejů, který – aniž by dotyčné ženy viděl – kreslí jejich obličej na základě jejich vlastního popisu sebe. Následně pro srovnání nakreslí tytéž ženy avšak na základě toho, jak je popsali jiní lidé. Rozdíl v kresbách je ohromný. Druzí je obvykle popsali mnohem krásněji, než se popsaly ony samy, až to ženy dohnalo k slzám.

Kampaň se stala velmi virální a zhlédlo ji mnoho miliónů lidí. Jeden z faktorů, který ji učinil tolik úspěšnou, je ten, že reklama není zaměřena pouze na samotnou značku nebo produkt, naopak je v jejím středu pozornost především cílová skupina a její nejniternější potřeby. Cítit se přitažlivě. Znáte-li podrobně svoji cílovou skupinu a víte-li o jejích skutečných problémech a potřebách, určitě se jich ve vašich kampaních dokážete také dotknout.

Zajímavá byla kupříkladu i kampaň našeho klienta HARIBO, která směřovala na naše nejdražší, děti. Klient spustil na portálu Modrý koník soutěž, při které rodiče se svým dítětem vyráběli originální dortíky s použitím právě bonbónků HARIBO. Podívat se můžete zde. Samotný produkt je sám o sobě mezi dětmi a jejich rodinami oblíbený, ale ten fakt, že mohli rodiče zábavnou cestou trávit čas se svým dítkem a zároveň soutěžit o něco, co mají skutečně rádi, zajistil kampani silnější emoce a tím i úspěch.

Emoce nemusí být jen hluboké

V předchozích příkladech jste viděli ukázku kampaní, které využily velmi hlubokých lidských emocí. Nicméně je také pravda, že ve svých kampaních nemusíte pracovat pouze s takto hlubokými emocemi. Jistá emoce může být vyvolána i akční nabídkou, která uživatelce nabízí výraznou slevu, která je však časově omezená, takže vytváří zároveň i strach, že o tuto možnost dotyčná přijde. Z našich vlastních průzkumů vyplynulo, že 76.8 % žen se slevou ovlivnit nechá.

Článek navazuje na sérii o Mamarketingu, aneb jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii cílenou na maminky. Dozvíte se v ní například, proč nelze příliš dobře cílit na jednu velkou megaskupinu maminek, jak se maminky v Čechách nejčastěji dělí na další podskupiny, jaké platformy a kanály využívají a jak se liší jejich nákupní chování. Dále nás můžete sledovat na sociálních sítích, aby vám neunikly nové díly, nebo si stáhněte výsledky průzkumů mezi maminkami o jejich nákupním chování, které jsme na Modrém koníku prováděli.