V minulých dílech jsme mluvili už o emocích, nedostatku času a důležitosti socializace maminek. Nezapomeňme, že na začátku série mamarketing jsme také probrali, jaké jsou celkově nejčastější mýty marketingu na maminky, jak se maminky dělí na jednotlivé cílové skupiny, jak se mamarketing změní v budoucnosti a jak si správně sestvit mamarketingovou strategii.

Dnes si povíme něco o plánech. Maminky naprosto milují plánování! Obzvláště, když se to týká jejich dětí.

Je až pozoruhodné, s jakou vášní maminky plánují nejen první roky ale někdy i celé životy svých dětí. Možná by vás to překvapilo, ale miminko ještě ani nemusí být na světě a maminka už může uvažovat o tom, na jakou střední nebo vysokou školu by mohlo dítko jednou jít, nebo dokonce čím by se mohlo živit. Takové fantazie jsou samozřejmě normální a projde si tím každý rodič, nicméně s tím, jak maminky rády plánují do budoucna, se nám tu naskýtá se jistá marketingová příležitost.

Vynechme nyní diskusi o tom, co by jednou dítko mohlo dělat za školu či povolání, a berme v potaz především to, že maminka už ve velmi raném stádiu svého těhotenství začíná přemýšlet o tom, jak svému děťátku s tím, jak bude vyrůstat, co nejlépe naplní veškeré jeho nově objevující se potřeby měsíc po měsíci, rok po roce. Určitě tak bude přemýšlet o tom, jaké plenky mu bude pořizovat, v jakém kočárku by ho mohla vozit, jaké oblečky a kde mu je pořídí, jaké značky se vyplatí, a tak dále.

Díky tomu můžete tak už nyní ve svých kampaních oslovit i ty maminky, které vám (zatím) nespadají do cílové skupiny, ale které se do této cílovky časem přesunou s tím, jak bude jejich dítko vyrůstat!

Proč nezačít o něco dříve?

Nejčastějším přístupem firem je oslovovat zákazníky, kteří jsou schopní okamžitě zboží nakoupit a tím produkují zisk. To je zcela v pořádku a odvíjí se to od cílů, které ve svém marketingu mají stanovené. Například ve výkonnostním marketingu, kdy jde skutečně o co nejrychlejší tvorbu konverzí, je to naprosto logické.

Z dlouhodobého hlediska je ale možné myslet ve vašem marketingu i na ty maminky, které toto zboží sice zatím nepotřebují, ale časem by ho zakoupit mohly, protože se u nich tato potřeba teprve vytvoří. Než se do této situace dostanou, vy tak máte potenciál a plno času oslovit je a navázat s nimi vztah dobře promyšleným obsahovým marketingem. V době, kdy se vaší cílovou skupinou stanou, s nimi tak už budete v kontaktu dlouho natolik, že budete jasná první volba – a konkurence si tak ani neškrtne!

Ani daleká budoucnost není ze hry

A jen taková drobná idea na závěr. S výběrem střední či vysoké školy již v těhotenství jsme si tak trochu dělali srandu, ale pravda je taková, že ani daleká budoucnost není úplně ze hry, pokud jde o dlouhodobý marketing. Pokud budete s dotyčnou maminkou v jistém kontaktu v rámci vaší komunikační strategie po dlouhé roky, pak je i něco takového možné! Fantazii se přeci meze nekladou.

Pokud byste si nevěděli rady a chtěli poradit, jak efektivně maminky oslovit, neváhejte se na nás obrátit. Pomůžeme vám. Na Modrém koníku nabízíme celou řadu reklamních formátů, se kterými můžete snadno oslovit tisíce maminek z naší velké komunity.

Článek navazuje na sérii o Mamarketingu, aneb jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii cílenou na maminky. Dozvíte se v ní například, proč nelze příliš dobře cílit na jednu velkou megaskupinu maminek, jak se maminky v Čechách nejčastěji dělí na další podskupiny, jaké platformy a kanály využívají a jak se liší jejich nákupní chování. Dále nás můžete sledovat na sociálních sítích, aby vám neunikly nové díly, nebo si stáhněte výsledky průzkumů mezi maminkami o jejich nákupním chování, které jsme na Modrém koníku prováděli.