V minulých dílech seriálu o správě internetové reputace jsme se bavili o důležitosti recenzí a jak významně ovlivňují vaše obchodní výsledky a to, zda si váš produkt zakoupí další zákazníci, nebo zda raději zvolí konkurenci. Mluvili jsme také o tom, jak funguje Online Reputation Management a jak se v rámci ORM tvoří a propaguje obsah.

Podívejme se ještě jednou na výsledky našich průzkumů.

Jak důležité jsou pro vás recenze a doporučení ostatních?
Vždy se na ně dívám 42,5 %
Dívám se na ně, když si nejsem jistá 52,2 %
Vůbec nebo výjimečně 5,3 %

Tip pro vás: stáhněte si všechny naše průzkumy zdarma.

Je bez debaty, že produkt, který má mnoho pozitivních recenzí od zákazníků, rychle a výrazně snadněji přesvědčí i další zájemce. Nicméně klíčová otázka je, jak takové recenze vůbec získat? Kupovat si „fake“ recenze nebo si je dokonce psát vlastní rukou, to není praktika seriózní značky. Kudy na to tedy?

Motivujte zákazníky k sepsání recenze

První a samozřejmý krok je zákazníky vyzvat k zanechání zpětné vazby. Není nic jednoduššího, než jim rozeslat email se skromnou prosbou. Ideálně jen krátký čas poté, co si produkt zakoupili a mohli ho již vyzkoušet. Snad každý systém (tedy i vašeho eshopu) nabízí možnost poslat automatický email v jistém časovém intervalu po uskutečnění prodeje.

Máte-li takovou možnost, můžete zkusit zákazníkům výměnou za recenzi nabídnout jistou slevu na další nákup, případně jinou výhodnou nabídku. Čím lepší nabídka to je, tím více recenzí získáte. Pokud s tvorbou své internetové reputace teprve začínáte, možná by stálo za to na čas nabídnout slevu nebo akční nabídku skutečně velkorysou – jen do doby, než nashromáždíte větší množství recenzí.

Pokud je i přesto odezva zákazníků příliš nízká nebo přírůstek nových recenzí chcete jednoduše zvýšit, lze uživatele motivovat i jinak. Na Modrém koníku nejčastěji provádíme uživatelské testování, v rámci kterého vybraným uživatelkám produkt rozesíláme, a to výměnou za zanechání podrobné zpětné vazby. Tímto způsobem lze získat větší množství recenzí v krátkém čase.

Jak se vypořádat s negativními recenzemi?

Není všechna zpětná vazba jen chvála, bohužel. Chyby se dějí a někdy zákazníci úplně spokojení nejsou. Ať už je příčina jakákoliv, negativní recenze působí na chování dalších uživatelů velmi nepříznivě a je třeba se s nimi řádně vypořádat. Pokud už se negativní recenze někde objeví, je nutné na ni reagovat. A to přátelským a milým způsobem tak, aby ostatní viděli, že se k zákazníkům chováte s úctou.

Úplně v nejlepším případě však negativní recenze nikdy nenajde cestu na veřejnost. Reagovat na zákazníkovu kritiku před tím, než si „vylije“ svoji zlost na internetu, je proto klíčové. Nabídnout zákazníkovi konstruktivní řešení nebo něco navíc je vždy lepší, než o problému dlouze diskutovat nebo se obhajovat.

Máte už svoji produktovou stránku na Modrém koníku?

Na Heuréce své produkty možná už máte, ale věděli jste, že můžete získat produktovou stránku také v Centru recenzí na jednom z nejoblíbenějších portálů mezi maminkami – Modrém koníku? Zaregistrujte své produkty a získejte recenze i díky naší veliké komunitě žen. Rádi vám s tím pomůžeme a profil s vámi maximálně vylepšíme.

Další články

Pokud vás zajímá, jak můžete pro vaši firmu realizovat ORM krok po kroku, pak sledujte náš nový seriál o Online Reputation Management. Přihlásit se můžete k odběru našich sociálních sítí nebo newsletteru, kde vás budeme pravidelně informovat o nových článcích. Věnovat se budeme těmto otázkám: