Pracujete jako odborník a jste svým vlastním šéfem? Ať už jste odborný poradce či poradkyně, specialista nebo živnostník z jakékoliv oblasti, jistě víte, jak důležitá je pro profesní úspěch osobní značka. Síla osobní značky spočívá v důvěře, kterou vám zákazníci svěřují jakožto povolanému profesionálovi, a která zároveň zaručuje, že se na vás budou obracet o radu. Jenže jak se taková osobní značka vůbec buduje? Pokud například pracujete sami na sebe jen chvíli a teprve ji tvoříte, víte, jak postupovat? V dnešním článku se budování osobní značky budeme věnovat.

Marketing odborníka se od marketingu velké firmy principiálně neliší. V obou případech je třeba přesvědčit dostatečně velké množství lidí, že právě váš produkt či služba je schopná naplnit potřeby nebo vyřešit problémy vaší cílové skupiny (zákazníka). Coca-Cola tak bude chtít přesvědčit milióny lidí o tom, že jejich nápoj bude tím správným osvěžením pro parný letní den, zatímco nutriční specialistka nebo kosmetička bude o své profesionalitě potřebovat přesvědčit jen několik desítek stálých zákazníků. Ať tak nebo onak, obě firmy tak musí učinit skrze silnou značku.

Důvěra a vztah je klíčem

V případě živnostníka-odborníka mít silnou značku znamená především mít důvěru lidí, kteří jsou přesvědčeni o odborníkově know-how, expertíze a zkušenosti. Jinými slovy tito lidé si k odborníkovi musí vytvořit jistý vztah. Jak už jsme rozebírali v některém z dřívějších článků, nejjednodušším způsobem, jak takový vztah vytvořit a získat důvěru, je skrze hodnotný obsah, který následně potenciální zákazníci mohou na internetu dohledat a „zkonzumovat“.

Obsahem může být článek, video, podcast, ale třeba i příspěvek v diskusi. V každém případě tento obsah musí uživateli a potenciálnímu zákazníkovi přinášet určitou hodnotu, ve většině případů to bude hodnota informační. Ženě, která si láme hlavu se svojí příliš citlivou pletí, tak může pomoci článek nebo i jen pouhá rada od kosmetičky, která díky své zkušenosti ví, jaká procedura nebo produkt může pomoci. Člověku, který se už dlouho snaží neúspěšně zhubnout, zase pomůže, když mu daný odborník poradí, co dělá ve svých dietách špatně.

Budovat osobní značkou pomáháním

Tím, že poskytnete lidem radu, návod, doporučení, tedy pro ně důležitou a užitečnou informaci, získáte okamžitě jejich sympatie. Navíc tím, že jim takto na internetu pomáháte, aniž by vám museli platit za vaše služby, instantně budujete důvěru a vztah, který byste jinak nezískali. Vaše rada a úsilí tak působí jako jistá „ochutnávka“ vaší profesionality, která nevyhnutelně vede ke zvýšení pravděpodobnosti, že zákazník následně zvolí právě vaše služby.

Srovnáme-li odborníka, který mimo své služby ještě buduje vztah se svojí cílovou skupinu na internetu skrze bezplatné rozdávání rad (ať už formou článků nebo jinak), a jiného specialistu, který jen prodává své služby a nad to nevykazuje žádné úsilí navíc, vždy uvidíme, že prvním se bude dařit stále více a více.

Co tedy můžete podniknout?

Vaše vlastní poradna

Jak nejspíše víte, portál Modrý koník má statisíce uživatelů (uživatelek) měsíčně a mnoho z nich řeší své každodenní problémy a starosti na diskusním fóru s ostatními uživatelkami. Naše diskusní fórum bylo právě z tohoto důvodu ideálním místem pro vznik odborných poraden, ve kterých profesionálové z různých oborů kvalifikovaně radí ženám, jak vyřešit své problémy. A pokud jim rovnou nedoporučí vhodné řešení, určitě jim dodávají informace, které k řešení dopomáhají.

Jste-li odborníkem v oblasti, která by ženy Modrého koníka mohla zajímat, neváhejte a založte si svoji vlastní odbornou poradnu. V rámci ní můžete našim ženám poskytnout cenné rady, které zajistí, že k vám budou vzhlížet jako k autoritě na dané téma, vytvoří si důvěru a potenciálně se tak mohou stát vašimi zákaznicemi – a pokud ne zákaznicemi, tak vaše jméno minimálně ústně doporučí dále.

V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat.