Brandovaný obsah neboli branded content může být článek, obrázek, video nebo jakýkoli další druh obsahu, který v sobě nese zároveň odkaz na určitou značku, produkt či službu. Není to však klasický PR článek nebo televizní reklama, protože ty mají jediný cíl – promovat něco komerčního.

Brandovaný obsah naproti tomu primárně baví lidi, něco komerčního promuje až sekundárně. Obvykle se tak jedná o kombinaci zábavy a propagace. Je velmi cíleně vytvářen tak, aby lidi zaujal, aby na něj rádi reagovali, a na rozdíl od tradiční reklamy, která může působit vyrušujícím až nepříjemným dojmem, se snaží své uživatele „nevystrašit“ komerční náturou.

Může to tedy být např. vtipné video určené pro sociální sítě a vytvořené tak, aby ho lidé rádi šířili, a které bude zároveň obsahovat nápoje značky Coca-Cola nebo auta značky Mercedes. Reklama zde dosahuje svého cíle nenásilně a jaksi mimochodem.

*Značka Dove vydala video o „skutečné kráse“ pro ženy, které pojednává o rozdílu mezi tím, jak ženy vnímají samy sebe a jak je vnímají ostatní. Primárně má video své poselství a dobrou myšlenku, sekundárně propaguje značku Dove. Jedná se tedy ve skutečnosti o brandovaný obsah. Video má 70 miliónů shlédnutí.

Brandovaný obsah obvykle řadíme mezi druhy nativní reklamy, protože naplňuje její charakteristiky – splývá s okolním obsahem, nevyčnívá a nevyrušuje svojí komerční náturou jako jiné tradičnější reklamy. Stejně jako ostatní druhy nativních reklam i brandovaný obsah na první dojem nemusí působit jako reklama, jen jako další přirozená součást webu nebo média, kde se objevuje. To má samozřejmě za výsledek větší reakci uživatelů, vyšší proklik na reklamu, delší dobu uživatele strávenou s reklamou a podobně.

Firmy tento druh reklamy velmi rády používají, protože se snadno a rychle organicky a virálně šíří mezi další uživatele. Nezřídka se stává, že dosah reklamy je tak obrovský, že efektivně zastíní původní náklady, které naopak nebývají vysoké.

Na Modrém koníkovi kupříkladu v rámci nativní reklamy pořádáme s klienty kampaně formou ambasadorek, testování se zákazníky nebo podobně – viz naše reklamní formáty.