Lze vytvořit reklamu, která skvěle prodává a zároveň lidi baví natolik, že si ani neuvědomují, že vlastně sledují reklamu? Ano. Dnes si ukážeme 5 příkladů, kdy to firmy dokázaly s velkým úspěchem.

Nedávno jsme psali o tom, co je brandovaný obsah a proč ho firmy společně s dalšími formami nativní reklamy využívají čím dál tím více. V rychlosti zopakujeme jeho obecnou definici:

Brandovaný obsah není klasická reklama, protože na rozdíl od ní brandovaný obsah primárně baví lidi. Produkt či službu promuje až sekundárně. Obvykle se tak jedná o kombinaci zábavy a propagace. Je velmi cíleně vytvářen tak, aby lidi zaujal, aby na něj rádi reagovali, a na rozdíl od tradiční reklamy, která může působit vyrušujícím až nepříjemným dojmem, se snaží své uživatele „nevystrašit“ komerční náturou. Více zde

Dove: 114 miliónů shlédnutí za jeden měsíc

Značka Dove vydala video o „skutečné kráse“ pro ženy, které pojednává o rozdílu mezi tím, jak ženy vnímají samy sebe a jak je vnímají ostatní. Primárně má video své poselství a dobrou myšlenku, sekundárně propaguje značku Dove. Jedná se tedy ve skutečnosti o brandovaný obsah.

Jen na YouTube má skoro 70 miliónů shlédnutí, celkově na všech kanálech již v prvním měsíci získalo 114 miliónů. Jedná se tedy o nejvirálnější reklamní video všech dob. Ačkoli samotné video nemá s produktem prakticky nic společného, dokázalo ve světě rozvinout diskusi. A značka Dove samozřejmě byla součástí této diskuse, což maximalizovalo její prodeje.

Always: 66,4 miliónů shlédnutí na YouTube

Podobně jako Dove i společnost Procter & Gamble, která stojí za produkty značky Always, vydala populární video věnované vážné problematice – znehodnocování žen ve společnosti. Konkrétně se jednalo o krátký edukativní film o tom, co znamená přirovnání „jako holka“ (like a girl).  Jak mladé dívky přirovnání „jako holka“ vnímají velmi pozitivně, kdežto mladé a dospělé ženy spíše jako urážku. „Chováš se jako malá holka.“, „Brečí jako holka.“ a podobně.

Jednalo se o čtvrtou nejsledovanější reklamu roku 2014. Jen na YouTube má 66,4 mil. shlédnutí.

Lego: Když reklama vydělá 469 miliónů dolarů

Jako velice jasný důkaz o tom, že jste uspěli v tvorbě brandovaného obsahu a nativní reklamy, je ten, když se lidé baví a radují, aniž by věděli, že vlastně sledují reklamu. LEGO vydalo vlastní reklamní film a dokonce na něm vydělalo 469 miliónů dolarů celosvětově. Diváci se velmi bavili, smáli, pouštěli ho svým dětem… a pak také nakupovali produkty značky LEGO samozřejmě.

BMW: Série filmů se slavnými hvězdami

Na počátku milénia, tedy v době úplných počátků nativní reklamy, kdy takový výraz snad ani neexistoval, společnost BMW vydala celou sérii filmů se slavnými celebritami jako např. Madonnou, Mickey Rourkem a dalšími. Tyto filmy samozřejmě přitáhly stovky a stovky tisíc diváků, kteří tak nenápadně konzumovali jasné poselství.

Red Bull: Král všech králů

Red Bull jistě patří k opravdovým velikánům brandovaného obsahu a obsahového marketingu celkově. Stačí se podívat na jejich sociální profily. Spousty videí zachycující sportovce při úžasných a fascinujících výkonech, které generují desítky tisíc reakcí, lajků, sdílení a komentářů. Bezesporu Red Bull dosahuje miliónů lidí skrze sociální sítě svojí geniální reklamou.

Co si z toho můžete vzít vy

Možná namítnete, že nemáte prostor vytvářet tak komplexní a komplikované věci jako edukativní filmy nebo podobně. Ano, to je jistě pravda pro většinu firem. Nicméně inspiraci si lze vzít i tak. Někdy stačí i méně. Stačí vytvářet kvalitní obsah, který lidi pobaví a na který budou pozitivně reagovat. Takový, který není agresivní v prodeji, ale primárně baví lidi.

Pokud k tomu takto přistoupíte, jistě vystoupíte z řady všech těch ostatních firem, které zákazníky nahání intenzivními prodejními technikami. 🙂