„Reklama, která graficky, kontextem a především pocitově splývá s okolním obsahem v médiu, ve kterém se objevuje.“

Jiným slovy reklama, která v prvním dojmu působí na člověka jen jako další obsah, který je nedílnou součástí webu nebo platformy, kde se objevuje. Často například na sociálních sítích nebo na webech jako „doporučené“ či „sponzorované“ odkazy.

*Reklamní článek nativně splývá s ostatními.

Obvykle chvíli trvá, než si uživatel uvědomí, že se jedná o komerční či brandovaný obsah. V některých případech, je-li autorem šikovný copywriter, si to uživatel nemusí uvědomit vůbec a přesto podvědomě přijme propagované sdělení. To je přirozeně cílem marketera, který danou reklamu vymýšlí.

Nativní reklama je složitější na tvorbu a provedení, neboť vyžaduje více úsilí a kreativity, ale velice se vyplácí, neboť má ve všech ohledech lepší metriky nežli klasické reklamní formáty. Doba, kdy bannerová reklama měla CTR v desítkách procent, jsou dávno pryč. Má-li dnes průměrný banner proklik někde kolem 0.01% ze všech uživatelů, dosahuje nativní reklama mnohonásobků.

V závislosti na provedení může být CTR takové nativní reklamy klidně i desítky procent. Díky tomu se samozřejmě její návratnost zvyšuje a zvýšené náklady na tvorbu tak dávají ve věšině případů naprostý smysl.

Mezi průkopníky a největšími propagátory nativní reklamy na světě jsou virální portály jako například Buzzfeed, Thought Catalog či Dodo.