Banka. V mnohých z nás návštěva banky vyvolává stres a nepříjemné pocity z dlouhého čekaní, nepotřebné administrativy a ztráty času.

Právě proto jsme si vybrali banky a bankovní produkty jako nosné téma dalšího z našich průzkumů zaměřených na české ženy. O tom, jak banky obstály, sa dozvíte na nasledujících řádcích.

Pochopit bankovní produkty, jejich specifika a rozdíly mezi nimi je opravdu těžké. Můžeme to vidět i ve výsledcích našeho průzkumu. Jen dvě třetiny žen rozumějí tomu, kde a jak mají uložené peníze, případně, co se s nimi děje.

Stále velký počet žen přiznává, že tomuto tématu nerozumějí a je to pro ně příliš komplikovaná a nedostatečně odkomunikovaná oblast.

Až 8 z 10 žen však přiznává, že neplánuje změnit svou banku. Možná je to právě díky tomu, že podmínkám využívaní bankovních služeb nerozumějí, možná naopak navzdory tomu.

V hodně případech může být překážkou i velká administrativní zátěž při změně banky, hlavně při využívání některých produktů, které jsou vázané na delší časové období.

K produktům, které dokáží zákazníka k bance přivázat na delší dobu, patří například spořící účty a půjčky. Oba produkty patří k dlouhodobě oblíbeným a využívaným bankovním produktům.

Spořící účty dnes využívá přibližně 60 % žen, v některých případech to však není jen pro sebe, ale také pro své dítě. Takové spoření pro své děti bylo velmi populární hlavně v minulosti.

Jen přibližně každá třetí žena ješte neměla během svého života žádnou půjčku nebo některý úvěrový produkt. Je pravděpodobné, že toto číslo bude klesat, hlavně kvůli hypotékám, které využívá stále více mladých.

Jako všechna odvětví, i banky jsou součástí rychlého technologického rozvoje. Dnes už pravděpodobně banka nedokáže fungovat bez internetového bankovnictví či mobilní aplikace. Navzdory tomu, že každá devátá žena chodí stále osobně na pobočku, až skoro 90 % žen používá bankovní služby elektronicky.

Posílat peníze, platit účty či vykonávat jiné bankovní operace je dnes otázkou minut. Navzdory tomu jsou stále velké rozdíly v tom, jak jednotlivé banky pracují na svých online aplikacích či zda se svými (potenciálními) klienty komunikují online. Jak jste vy spokojení s tou svojí?

Vzorek uvedeného průzkumu: 999 respondentů | Realizace: březen 2017 | Autor fotky: Fabian Blank