Posledních několik let se na výsluní marketingového světa dostali influenceři – lidé aktivní na sociálních sítích, kterým se podařilo vybudovat větší počet sledujících. Od několika tisíc followerů po desítky i stovky tisíc u těch úplně nejznámějších. Slovo influencer proniklo i do běžného slovníku a spousta lidí, obzvláště mezi mladými, by se dnes rádo influencerem stalo. Třeba i proto, aby mohli na svých sociálních profilech vydělávat sponzorováním nějakých značek.

Dnešní článek jsme zaměřili na nepříliš často zkoumané téma – maminky a influencer marketing.

Pokud jste firma, která cílí na maminky nebo těhotné ženy, pravděpodobně už jste nad využitím influencerů ve svém marketingovém arzenálu také přemýšleli. Nicméně jak to provést? Koho vybrat? Nebo je to vůbec dobrá volba?

Podívali jsme se tomu na zoubek, když jsme na Modrém koníku provedli uživatelský výzkum.

Ptali jsme se maminek, na jakých sociálních sítích kromě Modrého koníka tráví svůj čas, co tam sledují, koho a zda se u nich inspirují v nákupech. Odpovědi nás docela zaskočily. Podívejme se na ně.

„Jaké sociální sítě kromě koníka používáte?“
(procento odpovědí / uživatelů)

  • Facebook – 52,1 % / 92 %
  • Instagram – 24,4 % / 43 %
  • Pinterest – 17,2 % / 30 %
  • Linkedin – 4,1 % / 7 %
  • Snapchat – 0,7 % / 1 %
  • Twitter – 1,5 % / 3 %

„A jakou nejčastěji?“

  • Facebook – 57,3 %
  • Instagram – 29,3 %
  • Pinterest – 7,5 %
  • Linkedin – 0,8 %
  • Jiné – 5,1 %

Jak můžete vidět, maminky tráví nejvíce svého času na Facebooku a Instagramu. Velmi zajímavé je, že ani Pinterest není v Česku úplně pozadu a je vhodné se mu věnovat. Jak jsou na tom pak maminky a influenceři a známí lidé?

„Sledujete na sociálních sítích známé lidi? (Celebrity, umělce apod.)“

  • Ano – 31 %
  • Ne – 69 %

„Sledujete influencery? (Lidi s 5000 a více fanoušky nebo odběrateli. Nemusí být slavní.)“

  • Ano, často – 3,2 %
  • Ano, občas – 16,5 %
  • Nevím. Někdy. – 6,3 %
  • Ne, spíš výjimečně – 11,5 %
  • Ne, vůbec – 62,5 %

Tohle pro nás bylo hodně zajímavé! Maminky v drtivé většině případů influencery nesledují. Ptali jsme se v návaznosti na tyto průzkumy ještě uživatelek, proč je nesledují. V naprosté většině situací maminky jednoduše nemají čas, aby sledovali životy jiných lidí na sociálních sítích. Mají dost práce se svým vlastním životem!

U těch, co řekli ano, že sledují, jsme se pak ale na druhou stranu ptali, zda se u influencerů inspirují v nákupech. Tam převládaly odpovědi „spíše ano“ a to nejčastěji například v inspiraci k navštívení určitých míst, lokalit ale i restaurací, dovolených a tak dále.

Jaký je tedy verdikt?

Influencer marketing má jistě své místo v marketingovém plánu většiny značek, ale pokud přihlédneme přímo k maminkám a jejich vytíženosti a preferencím, pak by neměl být kladen na první místo. Co bychom tedy doporučili jako prioritu při cílení na maminky?

Především poznat vašeho cílového uživatele opravdu do hloubky…
Jinými slovy provést podrobný výzkum mezi vaší cílovou skupinou a jejími potřebami.

Sledujte nadále náš blog – již brzy vám představíme mnoho dalších a podrobnějších průzkumů.