Jak správně vytvořit zpětný odkaz pro váš web
Děláte SEO pro váš web a budujete zpětné odkazy? V dnešním článku si stručně ale jasně povíme, jakým způsobem je vhodné zpětné odkazy budovat tak, aby vašemu webu přinesly co největší možný účinek. Navážeme tak na minulý článek o tom, jak si v SEO vybírat autoritativní weby, kam je dobré odkazy umisťovat.
Publikování odkazů má několik, řekněme, univerzálních pravidel, kterých je dobré se držet. Rozdělíme si je dnes do několika bodů, které můžete využít jako takovou páteř pro váš linkbuilding, ať už budujete odkazy kdekoli. Tyto stejné principy samozřejmě platí i při budování odkazů formou SEO článků na Modrém koníku.
Forma odkazu
Existují různé typy zpětných odkazů, ale je dobré si pamatovat, že jediný bezpečný linkbuilding současnosti spočívá v publikování celých článků, které mají link umístěný ve svém těle. Dříve se tvořily odkazy například i v patičkách webu nebo se používaly další zjednodušené taktiky, aby si člověk nemusel psát text, kterým by odkaz obalil, ale všechny tyto začaly být později postihovány Googlem.
Jediná forma odkazu, jakou chcete, je proto odkaz umístěný v článku.
Klíčové slovo
Jakmile začnete psát svůj článek, musíte mít samozřejmě určené klíčové slovo, na které ho chcete zacílit. Obvykle se dají vaše klíčová slova rozdělit na jedno primární – to nejdůležitější, jaké si opravdu přejete obsadit – a sekundární, což jsou slova, která se k němu tak nějak vážou, ale nemají takovou prioritu.
Pokud cílíte například na „autoservis v Praze“, pak sekundárními klíčovými slovy mohou být „opravy aut v Praze“, „servis ford mustang Praha“ a tak podobně. Jsou to slova, na která byste si přáli být vidět, ale nejdůležitější je stále autoservis v Praze.
Pamatujte, že vaše primární klíčové slovo je nejdůležitější a mělo by se objevit na všech důležitých místech v článku.
Nadpis h1
Nadpis článku, tedy obvykle h1, se rozhodně musí z primárního klíčového slova skládat, nebo ho přinejmenším obsahovat. Na druhou stranu není dobré, aby byl nadpis vašich odkazů vždy stejný. To by mohlo vyhledávačům připadat zvláštní a ohrozilo by to váš úspěch. Obměňujte ho čas od času, ale z většiny by měl primární klíčové slovo obsahovat.
Pozn. Není nutné ani žádoucí, aby nadpis obsahoval pouze klíčové slovo. Samozřejmě ho obohaťte přídavnými jmény a podobně. Cokoli, co se tam lidsky hodí, tam může být. Není dobré uvažovat jen roboticky. 🙂
Klíčová slova
Klíčová slova, jak primární tak sekundární, by se dále měly objevovat v těle článku. To ale neznamená, abyste je tam psali více, než je skutečně třeba. Mnoho začínajících linkbuilderů umisťuje do článku klíčové slovo pomalu do každé druhé věty. Neexistuje sice přesné číslo, podle kterého byste se mohli držet, ale řekněme, že 1-2 % textu by měla být klíčová slova. To bohatě stačí.
Obrázky
Každý správný článek by měl obsahovat obrázky, aby byl lépe stravitelný běžným uživatelem. Málokdo ale ví, že i k obrázku lze vložit optimalizovaně klíčové slovo. Dělá se to skrze ALT tag, který na webových stránkách mají všechny obrázky.
Odkazy na vás
Další z častých omylů linkbuilderů je jakýsi pocit, že čím více odkazů na váš web do článku vložíte, tím silnější účinek bude. To není pravda a je to naopak nebezpečné! Stačí jen jediný odkaz na každých, řekněme, 250 slov. I kdybyste měli článek o 1000 slovech, stále stačí jen jeden nebo dva odkazy na váš web.
Naopak mít jich tam deset, to už je opravdu podezřelé. Obzvlášť, pokud tak vypadají všechny vaše články, které v linkbuildingu publikujete.
Odkazy na cizí weby
Dobrý trik, který si pamatovat. Články přirozeně obsahují více odkazů, nejen na jediný web. Mohou to být odkazy na Wikipedii, související magazíny, videa apod. Když článek píšete, umístěte do něj odkaz i na relevantní web, který souvisí s vaší tématikou, ale který vám zároveň přímo nekonkuruje. Vytvoříte tím velmi přirozený dojem.
Autorita webu
A samozřejmě to nejdůležitější je samozřejmě přímo výběr webu, kam článek umístíte. Již v minulém článku jsme se bavili o tom, jak autoritu dotyčného webu zjistit, a podle čeho se rozhodovat. Čím autoritativnější web, tím silnější odkaz na něm.
Pokud byste měli nějaký dotaz nebo si přáli umístit odkaz na Modrého koníka, neváhejte nás kontaktovat.
Modrého koníka navštíví 1,5 miliónu žen v České a Slovenské republice měsíčně. My stavíme most mezi nimi a vaší značkou díky přirozené nativní reklamě, která zákazníky neobtěžuje, ale přitahuje.
Kategorie
- Aktuality (21)
- Ecommerce (1)
- Femvertising (5)
- Infografika (4)
- Lovebrandy (6)
- Mamarketing (12)
- Návody (37)
- Nezařazené (1)
- Online Reputation Management (6)
- Ostatní (15)
- Případové studie (8)
- Produkty (22)
- Průzkumy (34)
- Slovníček (8)
- Tipy a triky (49)
- Zajímavosti (13)
- Ze zákulisí (11)