V minulosti jsme se už několikrát bavili o tom, jak email stále patří k nejsilnějším marketingovým zbraním každé firmy. Mít vlastní emailovou databázi vám umožňuje opakovaně oslovit své potenciální zákazníky nebo bývalé zákazníky, aniž byste museli opakovaně platit za reklamu. Ano, jsou tu dvě věci, na které je třeba myslet – zaprvé kvalita vaší databáze. Ta určuje, nakolik jsou vaše emaily publikem vítané, otevírané a konzumované. Zadruhé pak fakt, že email patří již k natolik zažitým formám komunikace, že je nutné počítat s nízkými metrikami otevíratelnosti a proklikovosti. (Nedávno jsme si srovnávali s modernějším chatbotem v článku.)

Tak jako tak je ale email stále velmi efektivním médiem, který může generovat velký objem zakázek tomu, kdo ho správně uchytí. Jak používat email nicméně není předmětem našeho dnešního článku. Raději se pojďme dnes podívat na to, jak si vlastně velkou databázi budovat a to tak, abyste nemuseli utratit ohromující množství peněz.

Zapomeňte na registraci k newsletteru

Kdysi dávno, v dobách webové prehistorie, se na stránkách nechávaly dělat kolonky, kde se uživatelé mohli registrovat k odběru newsletteru. Typické „Odebírejte novinky“ nebo „Nechte si zasílat nejnovější nabídky“. Je pravda, že toto fungovalo… Někdy na počátku milénia. Je hřích, pokud něco takového máte na webu ještě dnes.

Takové kolonky mají dnes naprosto mizerný efekt. Nepočítejte s konverzí k registraci v desítkách, už vůbec ne v jednotkách procent. Jestli se do newsletteru registruje 0,1 % z vašich návštěvníků, budete ještě velmi rádi. V dnešní době je nutné zaujmout zcela jiný postoj.

Něco za něco! Poskytněte hodnotu.

Ačkoli tomu skeptici možná stále nevěří, i dnes je stále možné přesvědčit spoustu vašich návštěvníků, aby se k newsletteru registrovali. Jen se na to musí jít chytřeji. Jestliže chcete jejich email, musíte jim nejdříve dát něco na oplátku. A přinejlepším něco, co jim přinese určitou hodnotu. Nabídněte výměnou za email např. brožurku, ebook, návod, prostě nějaký obsah zdarma, který pomůže vašim uživatelům řešit to, co je trápí.

Záleží samozřejmě na typu vašeho podnikání a cílové skupině. Možná se věnujete zdravému životnímu stylu, a tak můžete publikovat zdarma ke stažení zdravou kuchařku nebo tipy pro zdravý jídelníček. Pohybujete-li se ve světě finančního pojištění, mohl by to být návod na to, jak se vyznat ve všech možných druzích pojištění nebo jaká pojišťovna se vyplatí nejvíce. Nápadů by se našlo nekonečné množství. Vždy začněte otázkou – „Co trápí moji cílovou skupinu nejvíce?“

A pokud to nevíte, udělejte si průzkum. Poznejte vaše cílové persony skutečně do hloubky a pak jim pomozte řešit jejich největší trable.

Uděláte-li to správně, je naprosto reálné získat pak konverzi 20 – 40 % k registraci do newsletteru. S takovým úspěchem nasbíráte mnoho kontaktů ve velmi krátkém časovém úseku.

Kde svůj obsah propagovat

Jakmile budete mít tuto fázi za sebou, je třeba samozřejmě vymyslet, jak svůj obsah zdarma (ebook, návod, brožurku atd.) propagovat. Cest je velmi mnoho. SEO, PPC, Facebook, Linkedin. Rozhodně neváhejte vyzkoušet cokoli a podle výsledků nakonec vyhodnoťte platformu, která se vám ekonomicky vyplácí nejvíce.

Nezapomeňte ale ještě na další kanály, které tolik využívané pro tento účel možná nejsou a nabízejí tak potenciál získat mnoho zájemců.

Dejte vědět o vašem obsahu zdarma komunitám z vaší cílové skupiny, které organicky žijí na jiných webech a portálech. V závislosti na oboru, v jakém se pohybujete, jistě naleznete spoustu možných zdrojů. Pro ty z vás, kteří cílíte na ženy (maminky a těhotné), můžete např. využít Modrého koníka, portál, jaký navštěvuje 1,2 mil. žen měsíčně.

A jak to provést? Jak jinak než pozitivní, vlídnou a nativní formou. Pro tento specifický cíl (sbírat kontakty) nepoužívejte bannerovou reklamu nebo klasické sponzorované odkazy. Raději vytvořte obsáhlý, skutečně informativní článek, ve kterém se rozepíšete o tématu, jakého se dotýká váš ebook nebo návod.

Zároveň do tohoto článku pak vložte odkazy na stažení tohoto materiálu. Ti, kteří se o danou problematiku skutečně zajímají, půjdou a rádi se zaregistrují. Nejlepším způsobem, jak toto provést, je napsat článek jako návod (např. Jak si uvařit zdravou večeři) a obsah zdarma výměnou za email udělat jako doplňkový nebo rozšiřující (např. 7 konkrétních receptů na výborné veganské jídlo).

Potřebujete pomoci?

Pokud si stále nevíte rady, jak to uchopit a začít, neváhejte se ozvat našemu obchodnímu týmu. Rádi vám s tím pomůžeme a vysvětlíme vám možnosti nativního článku na našem portálu, který denně navštíví tisíce lidí. 🙂