O tom, jak úspěšně prodávat na internetu své produkty, bylo již napsáno tisíce článků i knížek a další tisíce ještě jistě budou napsány. Bylo by mylné domnívat se, že existuje univerzální metoda, která by fungovala pro všechny případy, a nebo že je nějaký zázračný způsob, jak si garantovat úspěch. Každá firma je v odlišné situaci a proto i my s klienty při plánování reklamních kampaní na našem portálu postupujeme vždy individuálně. Pokud však chcete zvýšit pravděpodobnost úspěchu své kampaně, v dnešním článku se můžeme podívat na 7 časem ověřených principů, které užívají efektivně společnosti po celém světě.

Budujte si autoritu.

Lidé vždy více věřím těm, které vnímají jako autoritu v určitém oboru. Stejně jako s řešením kožních problémů půjdete raději za specializovaným doktorem nebo s porouchaným automobilem do příslušného autoservisu, i v prodeji běžných produktů platí autorita jako významný prodejní argument. Jak se ovšem stát autoritou v očích lidí?

Jedna z nejlepších cest, jak toho docílit, je uživatele edukovat. Pokud lidi poučíte o tom, co víte a dobře znáte, a pomůžete jim tak řešit jejich problémy ještě před tím, než se stanou vašimi zákazníky, účinně zvýšíte pravděpodobnost, že se rozhodnou právě pro vaše služby. Ze stejného důvodu specialisté a odborníci využívají naše diskusní fórum, kde si mohou založit vlastní poradnu.

Vzdělávejte uživatele.

Budování autority nemusí však končit pouze u zodpovídání dotazů a řešení jejich konkrétních případů jako v předchozím bodě. Vzdělávat lidi můžete i formou článků, videí, podcastů, konec konců také přednáškami a podobně. Důvod, proč je obsahový marketing tolik oblíbenou disciplínou marketerů, je jednoduše ten, že publikováním přínosných informací, které zajímají vaši cílovou skupinu a zároveň vás staví do role autority, efektivně vyvoláte poptávku.

Nejlepší způsob, jak toto provést, je nastudovat si nejčastější dotazy a problémy vaší cílové skupiny a přesně na tato témata publikovat edukativní obsah, který má pro dotyčné uživatele skutečnou hodnotu.

Ukažte možný výsledek.

Proč firmy publikují případové studie a ohání se referencemi? Proč každá společnost ráda zveřejňuje příběhy svých zákazníků? Jednoduše proto, že ukázat lidem možný výsledek, kterého by s vaším produktem nebo službou mohli také dosáhnout, funguje velice dobře. Publikovat článek o produktu dokáže každý, ale co takhle ukázat jeho reálný dopad?

Pokud máte příběh nebo referenci, o jakou se můžete podělit, rozhodně neváhejte a použijte ji. Vydáte-li článek, ve kterém zkombinujete edukativní rovinu (viz předchozí bod) a reálnou zkušenost, můžete dojít neobyčejných výsledků. Na Modrém koníku přesně tento přístup vždy radíme, když si klient objednává nativní článek.

Vyvolejte emoce.

Jak zachytit pozornost lidí a intenzivně na ně zapůsobit? Je jediná cesta…Vyvolat pořádné emoce! Nejdříve ze všeho samozřejmě musíte porozumět svému vlastnímu publiku. Musíte chápat, co vaše cílová skupina prožívá, jaké potřeby má, jaké strasti a problémy potkává. Jakmile je takto do hloubky poznáte, můžete ve svém obsahu lépe pracovat s emocemi. Vezměte si například maminky se svými dětmi. Nedávno jsme ve spolupráci se společností HARIBO pořádali soutěž, ve které děti s rodiči kuchtili krásné sladké dortíky (viz zde). Radost, jakou tato akce v dětech vyvolává, a tím také spokojenost a zadostiučinění jejich maminek je skvělým efektem.

Způsobte davový efekt.

Je známý fakt, že lidi přitahují věci, kolem kterých se soustředí hodně pozornosti ostatních.  Čím více pozornosti produkt, služba nebo projekt má, tím více další pozornosti přitáhne. Není lehké tuto pozornost a s ní i tento davový efekt ze začátku získat, ale jakmile ho už jednou máte, jakýkoli další růst probíhá exponenciálně. Vzhledem k tomu, že se u nás koncentruje už poměrně velká komunita žen, využívají proto naši klienti rádi například Zkušenosti se značkou.

Rozdají vybraným uživatelkám produkty, ty je doma vyzkouší a následně o nich píší recenze. Mnoho dalších uživatelek si tyto příspěvky čte a zapojuje se do diskusí kolem značky, díky čemuž se vytváří příjemný davový efekt snadno a rychle. Často mají tyto kampaně tisíce i desítky tisíc zobrazení.

Rozumějte odlišným fázím nákupu.

Velká chyba, které se firmy v marketingu mnohdy dopouští, je, že očekávají výsledky příliš brzo. Ne každý uživatel se nachází ve fázi, kdy urgentně něco potřebuje nebo kdy je schopen udělat konverzi okamžitě. Naopak. Pravda je taková, že většině lidí to zabere jistý čas a každý se nachází v jiné fázi nákupu.

Někdo se teprve rozmýšlí, někdo si srovnává konkurenci, někdo na to pospíchá, někdo o tom třeba neuvažuje vůbec! Pro každou fázi byste měli mít v rámci vašeho webu nebo online prezentace připravený odpovídající obsah. Budete-li s lidmi ze všech fází mluvit stejným jazykem, vaše výsledky nebudou tak dobré, jako když ke každému z nich budete komunikovat přesně to, co potřebuje zrovna slyšet nebo co má potenciál zachytit jeho pozornost.

Neustále se připomínejte.

Kolikrát jste byli rozhodnutí něco koupit, ale na poslední chvíli jste to neudělali? Možná vás vyrušil kolega nebo partner, možná jste museli akutně něco zařídit. Tak jako tak jste se k nákupu nevrátili a už si na to později třeba nevzpomněli. Z tohoto důvodu je nutné, aby se firmy neustále připomínaly svým uživatelům.

Remarketing je geniální způsob, jak toho docílit. Připomínejte se těm, kteří váš web již navštívili nebo četli vaše poselství, a to např . prostřednictvím Google Ads, Skliku nebo Facebooku. Pokud inzerujete u nás na Modrém koníku, s remarketingem vám také rádi poradíme.