Modrý koník podnikl ve spolupráci s Henkel ČR, spol s.r.o. reklamní kampaň Zkušenosti se značkou. Jednalo se o propagaci známé aviváže Silan. Klient si Modrého koníka vybral z důvodu vysoké afinity k jejich cílové skupině. Ta je navíc na koníku velmi aktivní a reklamní formát se proto k dotyčnému produktu zdál zcela ideální.

Paní Tereza Cábová, brand managerka společnosti, se vyjádřila ke kampani následovně:

Kampaň byla zaměřena na aviváže značky Silan, pro které se hledalo 10 testerek. Uživatelky se hlásily o testování balíčku s mixem výrobků Silan, následně vytvořily recenze na každý produkt doplněný fotografiemi. Recenze byly propagovány přes sociální sítě a navazovala na ně další soutěž pro uživatelky.

Spolupráci zastřešovala digitální manažerka spolu s marketingem společnosti Henkel, ze strany Modrého koníka pak paní Eliška Zykmundová, jejíž agendu následně převzala paní Mária Bartalská. Jednalo se o pilotní projekt, proto jsme k tomu přistupovali velmi otevřeně.

Klíčová byla volba způsobu promování značky – tedy forma testování a následné recenze. PR článek, výzva, výběr testerek a promo na sociálních sítích bylo v režii Modrého koníka a my neměli potřebu do tohoto procesu nikterak zasahovat. Přesto jsme měli vždy možnost odsouhlasit a zkontrolovat materiály předem. Na závěr byl zaslán report.“

Maminky poskytují zpětnou vazbu a značku také ústně doporučují dále

Řádově se nám k testování produktů obvykle hlásí desítky až stovky žen, z nichž vybíráme – více informací zde. Po několik týdnů produkty testují a pak se s námi dělí o své zkušenosti.

Všechny recenze produktu Silan jsou vidět zde.

Zpětná vazba skutečných spotřebitelů dává klientovi podrobné podklady, z nichž lze vycházet jak v dalším vývoji produktů, tak v marketingových aktivitách. Klient se tak nemusí v tvorbě dalších prodejních textů držet domněnek, ale vycházet z reálných zkušeností, které takto snadno získá, a především se dozvídá o výhodách produktu, kterých si zákazníci cení nejvíce.

Další výhodou formátu je, že uživatelky, kterým Modrý koník umožňuje testování, o své účasti velmi rády mluví ve svých sociálních kruzích. Tedy nejenom na Facebooku a Instagramu, kam své zkušenosti nadšeně sdílí, ale i se svými přáteli ve skutečném životě.

Kromě 324 604 zobrazení, které recenze na MK získaly, tak produkt získává i nespočetné množství diskusí a doporučení v offline světě. Ústní doporučení stále patří k nejefektivnější formě marketingu a toto je snadný způsob, jak ho vyvolat.

Komentář klienta ke kampani

„Díky kampani jsme zasáhli velké množství uživatelek. Také jsme získali strukturované recenze, se kterými máme možnost dále pracovat. Cíle tedy byly splněny. Business výsledky jsme nehodnotili, protože cílem kampaně nebyla okamžitá konverze,“ pokračovala Tereza Cábová, brand managerka Henkel ČR, spol s.r.o.