Víte, jaký je rozdíl mezi úspěšným marketingem, který zvyšuje prodeje, a prezentací, která lidi tak akorát štve? 🙂 Úspěšný marketing nejdříve ukazuje a pak teprve prodává, kdežto ten neúspěšný se snaží ubít lidi svými argumenty a „dotlačit je k nákupu“.

Samozřejmě sdělit lidem argumenty, proč by si měli vybrat zrovna váš produkt, je důležité. Argumenty jako výhodná cena, složení, materiál, funkce, efekty a podobně.

Obvykle je to ale až poslední fáze prodeje, kdy už je člověk nahnutý k tomu, aby si váš produkt vybral. Do této poslední fáze většinou spadá jen 5-10 % z vašich návštěvníků. Celý zbytek ještě není tolik přesvědčen. Ještě se nenachází ve fázi, kdy byste je mohli snadno přesvědčit pouhými argumenty… A právě v tom je zakopaný pudl. Spousta firem se totiž přesně o to snaží.

Nejdříve ukazujte, pak teprve prodávejte

Co když prodáváte přípravek na hubnutí a vaším cílem je přesvědčit co největší množství lidí o jeho funkčnosti? Jaký z následujících postupů by podle vás byl nejefektivnější?

  • A – Chodit od člověka k člověku a každému na potkání vykládat, jak rychle zhubne po vašem příspěvku. Nezapomenout zmínit, že se jedná o „revoluční a velmi unikátní“ přípravek, jaký nemá obdoby.
  • B – Ukázat lidem příběh člověka, který si váš přípravek zakoupil, pravidelně ho používal a postupně dokumentoval, jak hubne. To vše hezky s fotkami před, v průběhu i po.

Myslím, že odpověď je více než jasná!

Pokud lidem nejdříve ukážete, co jim produkt nebo služba přinese, mnohem snáze je přesvědčíte k nákupu. Na to, abyste to ale dokázali, potřebujete prostor pro prezentaci. Na prodejní stránku se dlouhý příběh nebo prezentace často nevejde nebo se tam jednoduše nehodí.

Nabízí se pak takovou prezentaci vložit např. do článku nebo videa.

Náš klient, MANA, sice neprodává přípravky na hubnutí, přesto však využil nativního článku na portálu Modrý koník a tímto způsobem svůj produkt lidem představil. Domluvili jsme se, že MANU ukážeme tisícům uživatelek na koníkovi formou článku, ve kterém uživatelka popíše svoji zkušenost s produktem. Dopadlo to následovně.

Jakmile je uživatel „ohřátý“, je připraven nakupovat

Uživatel, který s vaším produktem nikdy nepřišel do styku a vaši značku vůbec nezná, je cizí a označujeme ho jako studený kontakt. Tento studený kontakt je potřeba nejdříve „ohřát“, tedy seznámit ho s vámi, vybudovat jistý vztah, očekávání a emoce a teprve poté prodávat.

Tento krok je nesmírně důležitý a nelze ho přeskočit, neboť pak výsledky marketingové kampaně nikdy nejsou tolik uspokojivé. Problém u mnoha kampaní, které výsledky nepřináší, je právě v chybějícím budování vztahu s uživateli. Je pravda, že to zabírá čas a úsilí a efekt takového postupu není okamžitý jako spíše dlouhodobý, ve všech ohledech se ale vyplácí.

Nativní reklama, jaké se na našem portálu věnujeme, je pro vytváření vztahu přímo určena. Taková reklama je totiž nenásilná a přátelská, jde lidem naproti díky poskytování určité hodnoty a naprosto automaticky tak vytváří dobrý vztah. Pokud by vás zajímalo více nebo byste si přáli vymyslet způsob, jak něco takového připravit pro vaši značku, neváhejte nás kontaktovat.