Průzkum – Podle čeho si české ženy vybírají kosmetické přípravky?
V našich průzkumech jsme se už věnovali knihám, autům či kuchyňským potřebám. Chybí nám však ještě minimálně jedno téma, které silně rezonuje hlavně mezi ženami.
A stále také zajímá i marketéry, a to nejen z daného odvětví.
Také proto vám nyní přinášíme naše zjištění o tom, jak se rozhodují ženy při nákupu nové kosmetiky.
Kosmetika je často vnímaná jako neutrální a univerzální dárek, který potěší kdykoliv a kohokoliv. Je to ale doopravdy tak?
Čtyři z deseti žen jsou skutečně velmi rády, pokud pod balícím papírem objeví kosmetické přípravky. Větší část žen však přiznává, že si radši vybírají a kupují kosmetiku samy.
I druhá otázka, resp. odpovědi na ni, potvrzuje oblíbenost tohoto tématu mezi českými ženami. Téměř dvě třetiny z nich nakupují kosmetiku pravidelně, jednou nebo vícekrát do měsíce. Jsou dokonce i uživatelky Modrého koníka, které přiznaly, že kosmetiku nakupují ještě častěji – každý týden.
Už v první otázce jsme zjistili, že ženy si radši nakupují kosmetiku samy. Osobní zkušenosti s daným výrobkem jsou u kosmetiky možná ještě důležitější než u jiných výrobků.
Právě předchozí osobní zkušenost je pro třetinu žen tím hlavním aspektem výběru. Můžete to vidět i na některých našich kampaních Zkušenosti se značkou, hlavně u kosmetických značek a přípravcích.
Důležitá je kromě osobní zkušenosti ale i cena výrobku. Téměř 80 % žen utratí měsíčně za kosmetiku do 500 Kč, polovina z nich se však snaží zaplatit maximálně 200 Kč měsíčně.
Dalším důležitým faktorem, který řeší stále více žen, a hlavně maminek, je složení kosmetických přípravků.
Často je na obale vypsaný seznam chemických látek, kterým většina žen nerozumí. Téměř třetina z nich tak neumí posoudit, nakolik je bio nebo organická kosmetika prospěšnější a zdravější než běžně dostupná kosmetika.
70 % žen je však o pozitivech organických prostředků přesvědčena a preferuje tuto kosmetiku před “nebio”.
Nabídka na trhu s kosmetikou je doopravdy široká a odlišit se od ostatních není vůbec jednoduché. Vliv na zdraví a životní prostředí však začíná měnit i trh s kosmetikou.
Uvidíme, jak na to zareagují marketéři konkrétních značek.
Vzorek uvedeného průzkumu: 2 160 respondentů | Realizace: srpen 2017
Modrého koníka navštíví 1,5 miliónu žen v České a Slovenské republice měsíčně. My stavíme most mezi nimi a vaší značkou díky přirozené nativní reklamě, která zákazníky neobtěžuje, ale přitahuje.
Kategorie
- Aktuality (22) 22
- Ecommerce (1) 1
- Femvertising (5) 5
- Infografika (4) 4
- Lovebrandy (6) 6
- Mamarketing (12) 12
- Návody (37) 37
- Nezařazené (1) 1
- Online Reputation Management (6) 6
- Ostatní (15) 15
- Případové studie (10) 10
- Produkty (22) 22
- Průzkumy (34) 34
- Slovníček (8) 8
- Tipy a triky (49) 49
- Zajímavosti (13) 13
- Ze zákulisí (11) 11