V našich průzkumech jsme se už věnovali knihám, autům či kuchyňským potřebám. Chybí nám však ještě minimálně jedno téma, které silně rezonuje hlavně mezi ženami.

A stále také zajímá i marketéry, a to nejen z daného odvětví.

Také proto vám nyní přinášíme naše zjištění o tom, jak se rozhodují ženy při nákupu nové kosmetiky.

Kosmetika je často vnímaná jako neutrální a univerzální dárek, který potěší kdykoliv a kohokoliv. Je to ale doopravdy tak?

Čtyři z deseti žen jsou skutečně velmi rády, pokud pod balícím papírem objeví kosmetické přípravky. Větší část žen však přiznává, že si radši vybírají a kupují kosmetiku samy.

I druhá otázka, resp. odpovědi na ni, potvrzuje oblíbenost tohoto tématu mezi českými ženami. Téměř dvě třetiny z nich nakupují kosmetiku pravidelně, jednou nebo vícekrát do měsíce. Jsou dokonce i uživatelky Modrého koníka, které přiznaly, že kosmetiku nakupují ještě častěji – každý týden.

Už v první otázce jsme zjistili, že ženy si radši nakupují kosmetiku samy. Osobní zkušenosti s daným výrobkem jsou u kosmetiky možná ještě důležitější než u jiných výrobků.

Právě předchozí osobní zkušenost je pro třetinu žen tím hlavním aspektem výběru. Můžete to vidět i na některých našich kampaních Zkušenosti se značkou, hlavně u kosmetických značek a přípravcích.

Důležitá je kromě osobní zkušenosti ale i cena výrobku. Téměř 80 % žen utratí měsíčně za kosmetiku do 500 Kč, polovina z nich se však snaží zaplatit maximálně 200 Kč měsíčně.

Dalším důležitým faktorem, který řeší stále více žen, a hlavně maminek, je složení kosmetických přípravků.

Často je na obale vypsaný seznam chemických látek, kterým většina žen nerozumí. Téměř třetina z nich tak neumí posoudit, nakolik je bio nebo organická kosmetika prospěšnější a zdravější než běžně dostupná kosmetika.

70 % žen je však o pozitivech organických prostředků přesvědčena a preferuje tuto kosmetiku před “nebio”.

Nabídka na trhu s kosmetikou je doopravdy široká a odlišit se od ostatních není vůbec jednoduché. Vliv na zdraví a životní prostředí však začíná měnit i trh s kosmetikou.

Uvidíme, jak na to zareagují marketéři konkrétních značek.

Vzorek uvedeného průzkumu: 2 160 respondentů | Realizace: srpen 2017