Možná jste to už zkoušeli sami, možná to jen vidíte u svých sousedů a víte, že je to nemožná mise. O čem mluvíme?

No přece o snaze zbavit svou schránku letáků. A přitom se zdá, že řešení je velmi jednoduché, stačí si dát na schránku nálepku. Často to však neznamená vůbec nic, minimálně pro distributory letáků.

Na druhé straně ale, všichni chceme akce a když je někde vidíme, zboží jakoby nám samo skákalo do nákupního košíku.

Jak to je tedy opravdu? Jsou letáky skutečně takové zlo? Opravdu si je čteme? Nebo si je dokonce sami bereme z obchodů, abychom si nastudovali, co se nám dnes vyplatí?

Akce chceme. Tedy, abychom byli přesní, tři ze čtyř dotazovaných žen sledují, co je ve slevě a co se vyplatí. To je docela vysoký podíl žen a důležitý argument pro marketéry, aby slevy dostatečně a jasně komunikovali.

O něco nižší procento, ale stále dvě třetiny. Slevy totiž nejen sledujeme, ale také se jimi řídíme a často nás akční cena dokáže přesvědčit k nákupu, který jsme předtím ani neplánovali udělat.

Tady je to už naopak, téměř dvě třetiny žen řekly jasné ne. Letáky dostáváme do schránek, některé možná i do emailu, proto se ženy snaží letákům v prodejně vyhýbat. Přesto je 30% stále relativně vysoké číslo.

I forma akčních letáků se mění. Dnes to už nejsou jen hrubé papírové „sešity“, ale obchody přecházejí na různé formy elektronických verzí. A je jasné proč. Až dvě třetiny žen si totiž prohlíží akční nabídku i online.

Slevami se dnes předhání prodejci v téměř každém odvětví a vypadá to, že kdo neumí nabídnout slevu, nemá šanci uspět.

Samozřejmě, nejvíce nás zajímají slevy v rychloobrátkovém zboží jako jsou potraviny a oblečení. Tyto dvě skupiny tvoří velkou část našeho rozpočtu, zároveň se u nich nerozhodujeme tak dlouho jako například při výběru auta nebo dovolené.

Specifické jsou pak slevové portály, o kterých jsme psali před pár týdny.

Slevy tedy stále fungují a asi i ještě dlouho budou. Držíme vám palce, abyste je jako značka mohli používat jen v malé míře.