Za posledních deset let zaznamenala obrovský nárůst popularity zejména kina. Psali jsme o tom také my v našem článku před pár týdny.

V posledních letech se však tento trend mění a diváci se pomalu přesouvají i do divadel.

A i samotná divadla na tuto zvýšenou poptávku reagují a přinášejí nové zajímavé hry a projekty ze zahraničí.

Je to dost nebo málo?

Můžeme polemizovat, kolik by to mělo být. Důvodů, proč tento trh neroste tak rychle, je však vícero. Divadlo je v mnohých případech stále o něco dražší než například kino a zároveň najdeme divadla většinou jen ve větších městech.

Činohra je nejrozšířenější a nejdostupnější forma divadla. Asi proto je i nejpopulárnější. Až polovina žen chodí nejradši právě na činohru, za kterou následuje muzikál a pak až ostatní druhy divadelních her.

Lidé si chtějí většinou v divadle odpočinout a pobavit se. I proto polovina žen preferuje komedie. Ty vyhrávají nad těžšími hrami s tragickou nebo dramatickou zápletkou.

Pokud toto čtou i pánové, zbystřete! Ženy chodí do divadla nejradši se svým partnerem. Jestli tedy přemýšlíte, kam vzít svoji partnerku na rande, divadlo je ta správná volba. Případně ji můžete obdarovat dvěma lístky, aby mohla jít se svou kamarádkou.

A můžeme se vrátit k první otázce, ve které jsme zjistili, že stále přibližně třetina žen chodí do divadla jen občas.

Poslední otázka pak jen potvrdila to, že to nejsou pravidelné návštěvy. Navzdory tomu, mnoho z našich uživatelek bylo v divadle i v posledních dnech či týdnech. Až třetina z nich navštívila divadlo aspoň jednou za poslední čtyři týdny.

Lidé si hledají cestu do divadla stále víc. Potvrzuje to nejen naše anketa, ale hlavně divadelníci a samotní herci.

Pro ně je to dobrá zpráva, protože pro tyto lidi, zákazníky a návštěvníky, to dělají především.

Jedním z důvodů, proč si lidé našli cestu právě do divadel, je určitě i jejich lepší marketing. Minimálně u větších divadel můžeme vidět dobrou práci na sociálních médiích a celkově nárůst využívání online marketingových kanálů. I my jsme měli už i první vlaštovky, které vyzkoušely spolupráci s Modrým koníkem.

PŘIJĎTE K NÁM NA KÁVU
Rádi vám odpovíme všechny vaše otázky.

Stačí, když nás kontaktujete:

Vzorek uvedeného průzkumu: 1 506 respondentů | Realizace: prosinec 2017 | Fotka: Peter Lewicki