Nedávno jsme psali o tom, že Modrý koník začal natáčet svá vlastní videa. Je to tak. Portál, který měsíčně navštíví přes milión lidí v Česku a na Slovensku, spustil minulý rok zbrusu nový youtubový kanál, kde pravidelně publikuje zábavné videopořady pro všechny ženy a maminky. Několik měsíců poté, co jsme zřídili vlastní filmové studio v našem sídle v Bratislavě, máme na kontě již řadu videí a tisíce diváků.

K nejoblíbenějším pořadům mezi maminkami patří například ankety, mama battle nebo rozhovory s odborníky. Cílem našeho kanálu je nejen maminky zabavit, ale také jim přinést odpovědi na nejrůznější otázky nebo jim pomoci vyřešit každodenní problémy. Proto si kromě zábavných videí zveme do studia i odborníky, se kterými si povídáme na nejrůznější témata.

Jaký užitek může náš youtubový kanál přinést vám, našim klientům a inzerentům?

Reklama, která inspiruje

Na rozdíl od klasických PR videí nebo krátkých promo klipů, které my u koníka neděláme, vytváříme videa tak, aby divákům přinášela skutečný užitek a hodnotu (tou může být například informace, rada ale i zábava). Díky tomu, že video není prvoplánová reklama, ale pomáhá divákovi s čímkoli, co je pro něho výzvou, získává takový divák k videu naprosto odlišný vztah.

Přátelský a pozitivní a především videu důvěřuje.

Díky tomu, že naši klienti do videa velmi nenásilným a spíše průvodným způsobem vloží své produkty, tato videa zákazníky agresivně „nenahání“, jako tomu bývá u promo videí, ale místo toho je k nákupu inspirují podobným způsobem, jako u běžného obsahového marketingu. Člověk, který video sleduje, nezískává negativní pocit, že je mu něco prodáváno, spíše dostává inspiraci k tomu, co by si mohl pořídit. To prokazatelně funguje lépe.

Téma vs. Produkt

Z tohoto důvodu dělíme naše videa na dva typy. Většina našich videí spadá do kategorie téma, protože se primárně věnuje určitému tématu, které zajímá naše maminky. Inzerent může svůj produkt či službu v něm propagovat, avšak právě již zmíněnou cestou obsahového marketingu, který je pozvolný a neagresivní. Takové video může být například zábavná anketa.

Tematická videa jako tato se vždy zaměřují na určité téma, které maminky zajímá, a klientův produkt diváka v průběhu video provádí. Naprosto nejefektivnější taková reklama je ve spojitosti s jiným formátem, např. Soutěží. Nejen, že se v anketě maminek zeptáme, co svačí jejich děti, ale ještě vyzveme všechny diváky k soutěži o přesnídávku, kterou například vaše firma prodává.

Kromě toho ale nabízíme i druhou možnost – a tím je produktové video. Takové video můžeme celé věnovat vašemu produktu (nejen obecnému tématu) a maminkám ho představit, popsat ho, vysvětlit, jak funguje nebo k čemu je, a celé ho tak v podstatě zaměřit na něj. Pro to, aby takové video bylo co nejvíce účinné a především uvěřitelné, tato produktová videa doporučujeme kombinovat například s reklamním formátem Zkušenosti se značkou, kdy ho maminky samy vyzkouší a poví svůj vlastní názor.

Proč zrovna video?

Ve srovnání s reklamními formáty, které jste doposud mohli na Modrém koníku využívat, jsou videa zase něco zcela jiného. Nabízí jiné možnosti a skýtají zase odlišné výhody. Mezi ně patří například…

  • Videa uživatelky zhlédnou, i když zrovna mají něco na práci. Pustí si je totiž třeba na pozadí.
  • Je-li téma pro maminku zajímavé, dívá se na něj klidně 10 – 15 minut, kdy je zároveň vystavena vašemu produktu. V případě seriálu (např. Maminkovské Desatero) se pak s produktem setkává opakovaně každý týden.
  • Diváci na videa velmi dobře reagují, pokud jsou k tomu vyzváni (např. Soutěž) nebo o něm také diskutují (v komentářích).
  • Zábavná videa uživatelé rádi šíří na sociálních sítích, což přivádí zase další pozornost.
  • Sledovanost videa exponenciálně roste díky novým divákům z YouTube a návštěvníkům Modrého koníka.
  • Videa jsou přidávána také na web Modrého koníka, kde ho nachází spousta dalších uživatelů.
  • Produktová videa mají tendenci objevovat se ve vyhledávači Google, pokud někdo hledá informace o vašem produktu.

A určitě by se našly mnohé další…

Pokud vás naše novinka s videi zaujala, neváhejte nás kontaktovat. Naši obchodní zástupci s vámi rádi proberou veškeré možnosti a poradí, jaká nejlepší cesta bude zrovna pro váš specifický případ. Je možné uplést reklamu zcela na míru.