Jakmile máte vytipovaná klíčová slova, na které chcete ve své kampani cílit, je důležité umět si web rozvrhnout tak, aby byly jeho podstránky správně strukturovány. V mnoha případech se totiž děje to, že firma cílí na řadu odlišných slov, ale stránku pro ně vytvoří jen jednu. To je velmi neideální řešení, protože se tím klíčová slova navzájem „přebíjí“ a žádné z nich není dominantní. Tím se hůře umisťuje ve vyhledávačích.

Ukažme si právě takový nesprávný příklad: Firma prodává obaly na telefon, nabíječky, poskytuje opravy displejů a mnohé další služby. Jejich produkty a služby se dají využít na více druhů telefonů. Dohromady si tato firma najde více než 10 klíčových slov, které by ráda obsadila.

Co následně udělá? Vytvoří dlouhý článek o svých produktech a službách, umístí ho na úvodní stránku a očekává, že tento jediný článek obsadí všech 10 slov. Jaký výsledek však získá? Možná se ve vyhledávačích na něco skutečně umístí, ale drtivá většina se mine s účinkem.

Co by mohla tato firma udělat jinak? Měla by si svá klíčová slova správně rozdělit do více stránek (na jednom webu). Vymyslet lépe optimalizovanou strukturu.

Vyhledávače, jak už bylo zmíněno, se snaží vždy uživateli dodat ten nejrelevantnější výsledek, jaký naleznou. A to je přesně to, co my jim chceme „podstrčit“. Rozdělíme si svá klíčová slova do skupin a ke každé budeme mít speciální podstránku na webu, kterou vyhledávače mohou s klíčovým slovem spárovat a dodat ji uživatelům.

Ukažme si správný příklad: Firma cílí na více než 10 klíčových slov. Rozdělí si je do několika skupin a to podle jejich podobnosti. To znamená, že se společně na jedné podstránce vyskytují pouze velmi podobné výrazy.

  • Stránka „Obaly na telefon“ bude proto optimalizována např. na klíčová slova „obaly na telefon“, „obaly na mobily“ nebo „obaly na mobilní telefony“. Naopak nebude stránku optimalizovat na „obal iphone 5s“, protože takový výraz je až příliš vzdálený ostatním a pravděpodobně bude mít někde svoji vlastní podkategorii.
  • Stránka „Nabíječky na telefon“ bude optimalizována např. na klíčová slova „nabíječky na telefon“, „nabíječky na mobily“, „nabíječky na mobilní telefony“. Nebude ale optimalizována na „nabíječky samsung galaxy“ a ani „nabíječky huawei“, protože tyto budou umístěny také na jiné stránce.
  • Stránka „Opravy displejů“ bude optimalizována např. na klíčová slova „opravy displejů na telefon“, „opravy displejů na mobily“ apod.

Zároveň platí, že každá jednotlivá podstránka vašeho webu by měla být v ideálním případě cílena jen na jedno hlavní klíčové slovo.

Obvykle to bývá ta nejhledanější varianta klíčového slova, případně ta, kde je největší šance obsadit dobré pozice. Na příkladu výše tak můžeme říct, že si u „opravy displejů“ potřebujeme zvolit primární klíčové slovo. Bude to „opravy displejů na telefon“ nebo „opravy displejů na mobily“? Je to na vás, nicméně je třeba vzít jedno jako hlavní.

Jak taková podstránka vypadá v praxi? Její text je optimalizovaný především na toto hlavní klíčové slovo, stejně tak nadpisy, URL adresy, obrázky a ostatní. Podobná nebo další klíčová slova se tam mohou také objevit, ale zpravidla budou hrát spíše druhé housle.

Co je to pyramidový efekt

Rozdělit si stránky na webu do skupin podle „obalů a nabíječek“ vám ale nebude stačit. V ideálním případě si budete chtít vytvořit ještě další podkategorie. A zde se uplatňuje tzv. pyramidový efekt.

Cílem této struktury je mít na webu obsah optimalizovaný pro různé varianty klíčových slov, které uživatelé mohou zadávat (od obecných přes konkrétnější až po úplně specifické). Kromě toho ale tato struktura také navyšuje celkový SEO efekt, který bude proplouvat celým webem.

Pokud bychom se chtěli podívat na příklad firmy zmíněné výše, mohlo by to vypadat takto:

Můžete se sami přesvědčit, že ve vyhledávačích je tento princip uplatňován běžně. Respektive uplatňují ho stránky, které jsou na předních pozicích. Pokud si zadáte například právě obaly na iPhone 6, podívejte na první výsledky. Eshop bude mít zpravidla rozdělen kategorie od nejobecnějšího výrazu až po ten nejkonkrétnější.

Tyto weby fungují na pyramidové struktuře. Podkategoriím obaly na iPhone 6 jsou nadřazeny všechny obaly na iPhone, a těm zase obaly obecně na telefony a tak dále.

Dalo by se říct, že to se od eshopu koneckonců očekává a není na tom nic zvláštního. Jak ale postupovat u služeb? Vlastně úplně stejně. Mrkněme na příklad projekční kanceláře.

Ve všech situacích, v jakémkoliv oboru nebo odvětví, ať už je to služba, fyzický produkt, software nebo cokoliv, vždy se dá tato struktura uplatnit. Jak vidíte na obrázku výše, od nejobecnějšího výrazu (projekční kancelář) přes jednotlivé služby (projekty staveb) až po úplně nejspecifičtější podkategorie (projekty rodinných domů).

Pokud si stále nejste jistí, jak tuto metodu uplatnit, a navíc třeba i kupujete zpětný odkaz v článku na Modrém koníku, neváhejte se obrátit na naše account managery, kteří vám rádi pomohou. Rádi s vámi prokonzultujeme, jak strategii nastavit.