Nativní článek je jeden z reklamních formátů Modrého koníka, maminkovského portálu, který navštěvuje 1,2 mil. a více lidí z Česka a Slovenska měsíčně. Inzerent zde získává prostor zveřejnit článek libovolného zaměření a to přímo na úvodní stránce, která má v průměru cca 23 000 zobrazení denně.

Pouze návštěvnost Modrého koníka ale úspěch kampaně garantovat nemusí.

Pojďme si ukázat, jak ho vytvořit tak, aby pozitivně ovlivnil nejen váš brand ale také prodeje.

Nejdůležitější je zákazník

Když dáváte dohromady obsah, který chcete zveřejnit (a to ne nutně jen na Modrém koníkovi), vždy je nejefektivnější myslet především na zákazníka. Tedy na člověka, který článek bude číst. Až příliš mnoho firem koncipuje svůj obsah tak, že se soustředí hlavně na sebe. „My jsme takoví a takoví…“, „Dostali jsme toto a toto ocenění…“, „Toto a toto o nás řekli klienti…“ nebo „Tohle a tohle umíme…“

Ačkoli informace o firmě nebo produktu jsou důležité, nejsou tolik důležité jako hodnota, kterou přinášíte svému zákazníkovi. Co zajímá vaši cílovou skupinu? Co je trápí? Jaký je jejich problém, který dokážete účinně vyřešit? S čím jim můžete pomoci? Tohle jsou zcela nejzásadnější otázky, které je třeba si klást. A těm je přirozeně pak třeba podrobit celé poselství.

V minulosti jsme publikovali článek o tom, jak zákazníky přesvědčit ke koupi, ve kterém jsme diskutovali, že je důležité lidem názorně ukázat, kam je může váš produkt dovést nebo co a jaký kýžený výsledek jim může přinést. Tomu by se měla věnovat drtivá většina vašeho článku a obecnější informace o společnosti nebo značce je vhodné vložit třeba na závěr.

Dodejte lidem nejdříve hodnotu a budujte vztah

Existují jen dva způsoby, jak se propagovat.

Jeden se soustředí na firmu, prodává urputným přesvědčováním a jeho výsledky budou průměrné.
Druhý se soustředí na zákazníka, nejdříve mu pomáhá, dodává hodnotu a prodává jaksi samovolně a jeho výsledky budou neobyčejné.

Představte si hypotetický příklad, kdy vaše firma pomáhá lidem hubnout a dostat se do dobré fyzické kondice. První z nich by v podobě článku vypadal asi následovně:

Přípravek FIT SLIM pomáhá lidem efektivně hubnout

Chcete zhubnout, ale nedaří se vám to? Vyzkoušeli jste už různé prostředky, diety a přípravky, ale zůstáváte na stále stejné váze nebo dokonce přibíráte? Možná se vám podařilo něco shodit, ale rychle jste to nabrali zpátky. Náš výrobek byl ověnčen několika certifikáty a má prokazatelně vysokou účinnost…“ A tak dále.

Druhý z nich by zaujal zcela odlišný přístup.

7 tipů, jak zhubnout a zbavit se jojo efektu

Taky jste zmatení ze všech těch rad a pouček o hubnutí? Existuje spousta různých diet a člověk už vůbec neví, co si zvolit. V tomto článku vám přinášíme 7 praktických tipů, které ještě dnes můžete zavést do svého jídelníčku a každodenního režimu pro to, abyste již během června shodili alespoň 5 kilo.“  Přičemž by v nitru článku byl samozřejmě jaksi mimochodem uveden odkaz na produkt FIT SLIM.

Vnímáte ten rozdíl?

Nejlépe se prodává ukázkou

Říká se, že pokud chce podnikatel úspěšně prodávat, měl by se snažit méně prodávat a více ukazovat. Ukázka je silnější než jakýkoli argument. Pokud máte dobré reference a spokojené zákazníky z minulosti, není nic lepšího, než předat tyto příběhy úspěchů i dalším potenciálním zákazníkům.

Váš článek by tak velmi dobře mohl být sbírkou zkušeností lidí, kteří úspěšně prošli vašimi službami a získali přesně takový výsledek, jaký si přeje celá vaše cílová skupina. V návaznosti na příklad výše by to tak mohl být článek o tom „Jak jsem po 20 letech konečně znovu získala středoškolskou váhu“.

Nechte si poradit odborníky

Pokud stále váháte, jak vymyslet váš nativní článek, rozhodně se neváhejte ozvat. Naši odborníci vám pomohou vymyslet strukturu textu tak, aby uživatelky Modrého koníka skutečně zaujala.