Neprodáváte školní potřeby, učebnice či oblečení pro školáky? To vůbec nevadí. Vězte, že sezóna spojená s návratem školáků do lavic se týká i vás.

Nevěříte? Tak čtěte dál.

Back 2 School sezóna se označuje za druhou nejsilnější sezónu, pokud se podíváme na zákazníky ze segmentu rodin s dětmi. Po období Vánoc je to marketingově nejexponovanější část roku.

Použijte „ZMĚNU“ jako marketingové téma.

Že neprodáváte tradiční produkty, které na první pohled padají do nákupního košíku během letních měsíců? To vůbec neznamená, že toto období nelze využít k vlastní „Back 2 School kampani“. Se školou nemusí mít mnoho společného, ​​důležité je hlavně správné načasování. Jak říká maloobchodní expert Bob Phibbs:

„Toto období je přechodný čas, který přináší předzvěst změny. Je to čas nových začátků. Změn počasí, oblékání či chování. Jde o změny způsobu, jakým se sami vidíme.“

Vytvořte si vlastní změnu – definujte si své důvody

Bob poznamenává, že značky, které neprodávají školní výrobky, si mohou toto téma přizpůsobit tím, že si sami určí, co tato sezóna změn znamená pro jejich zákazníky.

Chcete příklady změn či novinek, které mohou fungovat pro vaše zákazníky?

Back to school znamená:

  • pro hudební obchod je to čas naučit se nový nástroj;
  • pro knižní průmysl je to šance přečíst si knihu a začít žít jinak;
  • pro lektorské služby a vzdělávací agentury je to také čas začít na sobě pracovat;
  • pro domácí kutily je to období, kdy se po hektickém létě ustálí a mohou zase vymýšlet;
  • pro hoteliéry začíná sezóna víkendových podzimních pobytů a uvolnění z pracovního stresu;

… a takových změn či impulsů na změnu by se dalo najít několik pro každé jedno odvětví, službu či produkt.

Pokud vám tedy příště bude někdo tvrdit, že pro něj tato sezóna není aktuální, zkuste mu vysvětlit, proč s nim nesouhlasíte.

Pokud si chcete přečíst i ostatní blogposty Boba Phibbse, najdete je na jeho blogu, kde se detailně věnuje retailovému prodeji a marketingu.