Nové technologie jsou vždy velkou hrozbou pro ty existující. I při rozšíření televize se říkalo, že přichází konec rádiového vysílání.

Nestalo se tak a rádia v nějaké podobě existují dodnes. Vážná konkurence jim však přibyla v dalších letech, když na trh vstoupily streamovací služby typu Spotify či Apple Music.

Chtěli jsme zjistit, jak je na tom rádio mezi českými ženami, proto jsme další průzkum zaměřili na reklamu v rádiu.

Hned první otázka a pro někoho možná překvapující odpovědi.

Polovina  žen neposlouchá rádio vůbec nebo jen minimálně. Zbylá polovina je rovnoměrně rozdělená, od žen, které mají rádio zapnuté dvě hodiny denně, až po ty, které ho poslouchají sedm a více hodin denně.

Velmi zajímavá, hlavně pro spojení s reklamou, je i druhá otázka. Téměř polovina žen dokáže reklamu zvládnout a počkat, dokud neskončí. Je to velký rozdíl oproti televizi, kdy většina od televizoru odejde, nebo ji přepne.

Můžeme si jen domýšlet, proč tomu tak je. Možná je reklama v rádiu méně rušivá, možná je rádio jen pozadím pro jiné činnosti, při kterých ho ženy poslouchají.

Až dvě třetiny z dotázaných poslouchají rádio během jízdy v autě a zbytek v práci.

Mnoho rádiových stanic dnes podporuje i možnost poslechu přes internet. Některé mají svoje vlastní aplikace, existují také aplikace, které sdružují všechna světová rádia.

Navzdory tomu rádio přes internet poslouchá jen třetina našich dotázaných.

Myslíme si, že právě na internetu je konkurence silnější, kdežto devízou rádia je právě to, že připojení na internet nepotřebuje.

Poslední, avšak neméně zajímavá otázka. Jen pět procent dotázaných žen poslouchá rádio přes sluchátka. Téměř u všech vyhrává reproduktor.

Pravděpodobně tedy stále ještě rádio hraje hlavně z velkých přehrávačů a na mobilech či kapesních přehrávačích vyhrávají jiné formy hudby.

Rádio stále žije. Reklama v něm se však mění, podobně jako je tomu u ostatních masmédií. A co vy, zkoušeli jste někdy reklamu v rádiu? Nakupujete prostor v rádiích i dnes, nebo už vyhrává online?

PŘIJĎTE K NÁM NA KÁVU
…a odpovíme vám na všechky vaše otázky.

Stačí, když nás kontaktujete:

Vzorek uvedeného průzkumu: 1 847 respondentů | Realizace: říjen 2017