Navzdory tomu, že léto je už dávno za námi a teploty klesají, klepe nám na dveře dovolenková sezóna. Sice ne ta hlavní, letní, ale zimní, která je pro značky podnikající v tomto segmentu neméně důležitá.

Kromě klasických zimních radovánek na horách či výletů za teplem právě v zimním období startují i first-minute nákupy pobytů na léto.

Moře nám v Česku chybí. Možná i to je důvod, proč většina dovolenkářů vyhledává právě oddychové pobyty u moře. Stejně jako moře, i dovolené na horách jsou celoročně populární a mají tak dvě hlavní sezóny.

Hlavně u rodin s dětmi je délka dovolené většinou omezená tím, kolik volných dní dovolené mají rodiče k dispozici. I proto jsou velmi populární prodloužené víkendy, pokud jsou volné dny v okolí víkendů.
Dovolená, pokud tím myslíme pobyt mimo místo bydliště, většinou trvá týden, přibližně čtvrtina rodin ale jezdí pryč i na déle.

Odpočinout si v kruhu rodiny. To je většinou touha žen, které nám vyplnily naši anketu. Tři ze čtyř žen jezdí na dovolenou s rodinou. Nemusí to být jen partner či děti, často jezdí i prarodiče, sestřenice apod.

Zimní sezóna je v Čechách stále méně oblíbená než ta letní. Na dovolenou během zimy vyrazí jen přibližně čtvrtina rodin.
Mohou za to chybějící finance, nedostatek volných dnů dovolené či menší nabídka aktivit, která je z velké části omezená na zimní sporty.

Na druhou stranu ale lidé rádi jezdí mimo domov např. na Silvestra a Nový rok. U nás je tomu jinak, 8 z 10 žen se vyjádřilo, že během Silvestra zůstávají doma.

Pokud se budeme chvíli dívat očima marketérů, zima, hlavně okolo Vánoc, je velmi důležité období. Lidé pracují méně, mají více volného času a atmosféra okolo svátků mění i jejich spotřebitelské chování.

Ze zkušeností z předcházejících let to víme i my. Počet přihlášených uživatelek a počet příspěvků a jiných ukazovatelů to jen dokazuje.

PŘIJĎTE K NÁM NA KÁVU
Rádi vám odpovíme všechny vaše otázky.

Stačí, když nás kontaktujete:

Vzorek uvedeného průzkumu: 2 001 respondentů | Realizace: listopad 2017 | Fotka: Rawpixel