Klient dm drogerie markt s námi uspořádal úspěšnou kampaň typu Ambasadorka značky, která beží od listopadu 2019 až dosud (5/2021). Podobně jako na slovenském Modrém koníku, kde dm působí již přes 5 let, i u nás klient dosahuje velmi zajímavých výsledků. Uživatelská skupina značky dm dosud získala celkově přes 2 630 členu a 2 676 sledovatelů. V průměru obsah značky oslovuje 9 100 lidí měsíčně a zobrazován je průměrně 790 000x měsíčně.

Výhody formátu Ambasadorka značky:
• Ambasadorka dlouhodobě buduje povědomí o značce mezi uživatelkami. Stává se jakýmsi „vaším hlasem“ v komunitě Modrého koníka.
• Vaše produkty se stanou každodenní součástí jejího života na několik měsíců.
• Tvoří kvalitní obsah z každodenního používání produktu a inspiruje tak ostatní uživatelky k jejich pořízení.
• Aktivně pracuje ve skupině a zapojuje do tvorby obsahu její členy.
• Její obsah můžete následně šířit i na jiných komunikačních kanálech.

Zaměření: love brand, brand awareness, vytvoření obsahu
Trvání: listopad 2019 – dosud (případovou studii jsme dělali v 5/2021)
Produkt: sortiment dm drogerie markt
Cíl: budování pozitivní image značky a povědomí o jejích produktech

Jak pracují ambasadorky

Ambasadorku vybíráme společně s klientem z maminek, které se přihlásí do výzvy. V průběhu svého působení ambasadorka nepřidává pouze klasické komerční příspěvky, naopak důvěru a oblíbenost ostatních žen si získává zejména díky autentickému sdílení náhledu do svého každodenního života.

Publikuje fotky a zážitky s rodinou, přáteli, běžnými činnostmi a tak podobně. Maminky jí důvěřují a její obsah se jim líbí, rády na něj reagují. Zároveň tato ambasadorka vždy zastupuje jednu značku, jejíž produkty zahrnuje do svého obsahu. Jinými slovy ukazuje ostatním uživatelkám, jak klientovy produkty užívá ve skutečném živote. V tomto případě tak ambasadorka s ostatními sdílela, k čemu používala produkty dm, jak z nich vařila nebo pro jaké recepty lze suroviny z dm drogerie ještě použít.

Tímto způsobem je reklama zcela přirozená a nenásilná, nikomu se nevnucuje a na ženy působí velmi dobře. Maminky se ambasadorek často ptají na dostupnost tohoto zboží, v jakých prodejnách je lze zakoupit, na možnosti věrnostního programu a tak podobně. Jinak tomu nebylo ani v tomto případě. Ambasadorka na tyto otázky odpovídá v zastoupení klienta, který jí dává k dispozici veškeré potřebné informace. Klienti formát Ambasadorka značky často používají ještě v kombinaci s jinými reklamními formáty. Velmi oblíbené mezi uživatelkami jsou soutěže nebo uživatelské testování, na které ambasadorka může efektivně upozornit.

CELÁ STUDIE I S VÝSLEDKY V PDF

Vyjádření klienta

„Ambasadorku jsme zvolili, protože používáme influencery v online komunikaci. Ambasadorka na MK představuje skvělou příležitost, jak autenticky oslovit klíčovou cílovou skupinu maminek s dětmi a představit jim vybrané produkty, které v sortimentu máme a také budovat image i kompetenci.

Důležitý je především správný briefing a výběr ambasadorky a poté nastavení vzájemné spolupráce mezi ambasadorkou, firmou a zástupci MK. Vymezili jsme kategorie, které chceme komunikovat (jak produktové, tak image) s tím, že je možné flexibilně reagovat. Důležité je rovněž komunikovat s ambasadorkou a zároveň ji dát prostor k vlastní iniciativě a kreativitě.

Z čísel jsme věděli, že maminky jsou na MK hodně aktivní a rovněž nám byly inspirací zkušenosti kolegu se Slovenska, kteří tento formát používají již delší dobu. Naším cílem bylo oslovit klíčovou skupinu maminek prostřednictvím cílené komunikaci
nad rámec našich kanálu.

Co se týká zásahu a engagementu příspěvků ambasadorky, tak její čísla patří k nejlepším v daném formátu, proto jsme celkově se spoluprací spokojení. Spolupráce a formát nejen naplnila, ale i předčila naše očekávání.“

– Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt