Nový rok 2019 je nevyhnutelně tady a s ním i opět zvýšená chuť nakupovat. ???? Po Vánocích všude zavládl klid a ticho a tržby všech eshopů a firem se tradičně jako každý rok snižují. Nicméně s příchodem nového roku se vše vrací do starých kolejí a lidé zase vesele objednávají a nakupují.

Nejeden internetový podnikatel by mohl potvrdit, že leden, únor a případně pak také březen patří klidně i k nejsilnějším měsícům, co se konverzí týče. Nejspíš je to tím, že jsou lidi odhodláni začít nový rok ve velkém, plánují a ještě lépe realizují své plány a s tím souvisí nákupy, nákupy a další nákupy.

Pojďme se dnes podívat na to, jak toto období efektivně využít i ve vašem marketingu, abyste znatelně nakopli své tržby.

Novoroční akce

Snad nejtradičnější formou reklamy, ke které se uchyluje většina firem, jsou novoroční nabídky. Akce, slevy či unikátní balíčky, které se jinak ve zbytku roku nedají pořídit. Je pravda, že tento nápad není nijak ojedinělý, ale o to více samozřejmě funguje. Lidé na ně reagují obvykle velmi pozitivně. Stačí se podívat pro inspiraci do velkých eshopů či na známé firmy a uvidíte, že podobné nabídky jistě mají. Co můžete nabídnout vy?

Předsevzetí jako obchodní příležitost

Obrovské množství lidí si na další rok stanovuje mnohé cíle. Zhubnout, přestat kouřit, začít cvičit, jíst zdravě, více se pohybovat, chodit pravidelně na masáže a podobně. Existuje nějaký způsob, jak můžete jejich předsevzetí využít ve své firemní komunikaci?

Existuje nějaká spojitost mezi tím, co lidé chtějí začít nebo naopak přestat dělat, a vaší firmou, značkou či produktem? Zkuste se zamyslet. Protože pokud ano, nyní je čas to začít komunikovat!

Obnovení kontaktu s publikem

Mezi Vánoci a Novým rokem je obvykle všude ticho po pěšince a nemá příliš velký význam lidi bombardovat větším množstvím nabídek. Teď je nicméně ideální příležitost se vašim zákazníkům opět ozvat a připomenout se. Ať už na sociálních sítích nebo pomocí newsletteru.

A pokud newsletter stále ještě neposíláte nebo dokonce nemáte vlastní databázi emailů – ať už minulých zákazníků nebo „jen“ potenciálních zájemců – pak vězte, že je teď správný moment na to začít. Databáze kontaktů vám dává neobyčejnou možnost prodávat, aniž byste museli investovat výrazně do reklamy.

Novoroční remarketing

V průběhu prosince a obzvlášť v období před Štědrým dnem panuje nákupní horečka, kdy nezměrné množství lidí prochází eshopy a různé firemní nabídky v honbě za ideálními dárky pro své blízké. Nicméně to, že Vánoce jsou již úspěšně za námi, neznamená, že této předvánoční horečky nelze stále ještě využít.

Pokud máte na webu nasazené Google Analytics či facebookový pixel, můžete snadno tyto lidi remarketovat i v novém roce. Přeci jen, pokud někdo přemýšlel o thajské masáži nebo pěkné nové kabelce začátkem prosince, neexistuje důvod, proč by si je neměl dopřát i o měsíc později.

Připomenutí minulých rozhovorů

Mnoho obchodních příležitostí před koncem roku zaniká právě proto, že zákazníci přes svátky již dané dohody nebo potenciální nákupy „nedotáhnou“. Je velkou chybou firem, pokud po novém roce nenavážou a nepřipomenou se. A nemusí se jednat pouze o konkrétní, specifické rozhovory mezi obchodním zástupcem a potenciálním zákazníkem.

Může se jednat o dotazy v chatu na Facebooku, na technické podpoře, nezávazné otázky v emailu, v komentářích na webu a podobně. Kolikrát pouhá otázka, zda se dotyčný již rozmyslel nebo zda mu můžete ještě nějak pomoci, může vést v zázraky.

I v lednu mají lidé narozeniny

Jakmile pomine období vánočních svátků, firmy se v reklamě obvykle přestávají soustředit na akční nabídky a vrací se do normálního módu. (Tedy pokud nepřichází s novoročními akcemi.) Ale, co je zajímavé si připomenout, totiž, že i v lednu má mnoho lidí narozeniny.

A používáte-li v reklamě také Facebook, ten vám dokonce umožňuje cílit na lidi, kterým se narozeniny blíží. Případně můžete také cílit na jejich kamarády, partnery či partnerky. Přemýšleli jste někdy o tom, že byste mohli mít i narozeninové nabídky?

Dárkové předměty pro nový rok

Svým minulým a váženým zákazníkům můžete poslat dárek. Co takhle vlastní firemní kalendář na rok 2019? Případně také diář, zápisníček, cokoli. Všichni, kdo se pohybují v obchodu, ví, jak důležité je budovat vztahy. A co může být pro budování vztahu s klienty, kterých si vážíte, lepší než dát jim nečekaný novoroční dárek? Každý dává dárky na Vánoce, málokdo jen tak v novém roce!

A nemusí to být hned nutně drahý dárek. Bohatě stačí vlastně jen hezky zpracované přáníčko. Pokud o tom zauvažujete, všichni posílají PF do emailu. Kdo ovšem si dává takovou práci, aby natiskl, vlastnoručně podepsal a poslal i skutečné přání z papíru? Vystupte z řady!

Předsevzetí v obsahovém marketingu

Nejen vaši zákazníci si mohou dát předsevzetí. Pokud jste v minulém roce pravidelně nepublikovali obsah na sociálních sítích, vlastním blogu nebo s pomocí emailu, možná by stálo za to letos udělat změnu. Obsah je stále nejvýraznějším prostředkem, jak seznámit cizí lidi s vaší značkou nenásilným a velmi přátelským způsobem.

Skoro každá firma dnes investuje do reklamy, která má za cíl primárně prodávat, ale už jen zlomek firem si dává tu práci s produkcí kvalitního a skutečně nápomocného obsahu, který prodává až jaksi sekundárně. Primárně opravdu pomáhá vaší cílové skupině řešit její problémy. Více se dozvíte v článku Co je obsahový marketing.