Tak jsme se ani nenadáli a už je tu zase říjen. Letošní léto uteklo nesmírně rychle, ale hádejte co? Podzim uteče ještě rychleji! Dětičky se vrátily do škol a rodiče do klasického pracovního režimu. Člověk ani nemrkne a už budou zase vánoce. A to je přesně důvod, proč by se každá firma měla už dávno zamýšlet nad (před)vánoční kampaní.

Listopad a první polovina prosince jsou tradičně nejsilnější obchodní měsíce pro mnoho firem a značek. Jsou to právě tyto dva měsíce, kdy je příležitost vytěžit ze všech kanálů co nejvíce. To sice ví každý, ale i proto je překvapující, kolik firem začíná s předvánočním marketingem na poslední chvíli. Nemůže být totiž větší chyby.

Právě teď už je možná pozdě!

Ve světě online reklam se pravidla zase tolik neliší od klasického offlinového prodeje. Neexistuje žádný magický klíč, který by přiměl zákazníka koupit váš produkt, kromě správně položených prodejních argumentů a samozřejmě již existujícího vztahu mezi zákazníkem a vaší značkou. Jakmile vás zákazník již delší dobu zná a důvěřuje vám, pravděpodobně nebude s rozhodnutím příliš otálet. Bude vědět, kdo jste a proč by měl volit právě vás. A stejně jako když si fanoušek Applu jde pro nový mobil rovnou do prodejny s Apple produkty, i v online marketingu platí, že zákazník spíše objedná u té firmy, kterou nevidí úplně poprvé.

Jestliže chcete mít v listopadu a prosinci vysoké prodeje, pak byste již nyní měli začít s komunikací na vaší cílovou skupinu. Čím dříve si s vaší značkou vytvoří vztah, tím lepších výsledků pak dosáhnete. Možná, že vaše konkurence s předvánoční kampaní ze stejného důvodu již začala. Co to znamená? Nejspíš byste si měli pospíšit!

Proč se značky vrací na  Modrý koník

Modrý koník patří k nejoblíbenějším platformám ve střední Evropě, kam se značky cílící na maminky a ženy pravidelně obracejí, když chtějí rozšířit povědomí o svých produktech. Není divu, neboť ho měsíčně navštíví přes milión žen v Česku a na Slovensku. Přitom právě Modrý koník se specializuje na nativní reklamní formáty – nativní ve smyslu, že realizované reklamy nijak agresivně nevybočují z řady tak, jak to u reklam jinak mnohdy bývá, a jsou naopak vytvářeny s cílem, aby přívětivě a přátelsky působily na uživatele v kontextu platformy, na kterou jsou zvyklí.

Taková ambasadorka značky, která dotyčnou firmu zastupuje a prezentuje její výrobky, se výrazně neliší od klasické uživatelky a veškeré své (propagační) příspěvky píše lidsky jako takovou svoji osobní zkušenost s produktem. To perfektně zapadá do prostředí Modrého koníka, kde si ženy vyměňují své zkušenosti. Stejně tak ale například soutěž, která bývá na koníku nesmírně populární.

Pokud plánujete své předvánoční kampaně, zvažte i vy využití některý z těchto formátů. Kombinace ambasadorky, soutěže, případně dalších formátů jako testování se zákazníky, může být velmi zajímavým doplňkem k vašim dalším marketingovým aktivitám. Právě například ambasadorka je velice vhodný způsob, jak budovat vztah s publikem zábavným a přívětivým způsobem. Začnete-li v říjnu, vyjde vám to časově tak šikovně, že dosáhnete vrcholu právě před vánoci!

Konzultace zdarma

Pokud máte zájem slyšet, jak si ostatní firmy poradily s předvánoční kampaní, trochu se inspirovat nebo se třeba poradit o tom, jak byste to mohli uchopit vy, pak se neváhejte ozvat našim zástupcům. Nezávazně vám pomohou najít ideální cestu, která se bude hodit přímo pro váš specifický případ. Ozvěte se ještě dnes. Případně zkuste mrknout na naše případovky.