Miliarda hodin. To je celkový čas, který lidé každý den stráví sledováním videí na YouTube. Je to také druhá nejpopulárnější sociální síť a zároveň druhý největší vyhledávač na světě. Pro firmy přirozeně YouTube představuje velkou příležitost, neboť se jedná o vhodné médium pro budování značky a generování zájmu i návštěvnosti. Stačí se trochu rozhlédnout – není divu, že ho již tolik značek využívá.

Pojďme se podívat na několik hlavních argumentů pro video marketing.

  1. Záměr: Vaši zákazníci chtějí najít video o vašem produktu

Na rozdíl od Facebooku nebo Instagramu, kde uživatelé očekávají spíše obsah od svých přátel nebo rodiny, se k užívání YouTube často pojí určitý záměr. Podobně jako u vyhledávače Google i zde si uživatelé nezřídka hledají informace o nějakém tématu nebo právě produktu záměrně, protože o něm chtejí mít více informací.

Mohou hledat pouhé informace („jak nainstalovat kuchyňský dřez“ nebo „jak rekonstruovat bytové jádro“), ale stejně tak mohou hledat srovnání produktů („nejlepší auto do 30 tisíc Kč“) nebo zkušenosti s jedním konkrétním produktem („recenze bot Skinners“).

Je důležité, aby uživatel na YouTube našel dostatečné množstvích (přesvědčivých) informací i o tom vašem produktu, rozhodne-li se ho více prozkoumat. Přičemž nemusíte čekat, až o vás video někdo natočí. Můžete ho nechat vytvořit sami.

  1. Dosah: Vaše cílová skupina je na YouTube

YouTube má na celém světě neuvěřitelné 2 miliardy uživatel a je druhým největším vyhledávačem, jak již bylo řečeno. Navíc Google, který je ještě o něco větší než YouTube, zároveň YouTube vlastní. Jejich propojení je prakticky jistotou, že vaši cílovou skupinu nevyhnutelně zasáhnete a oslovíte. Znáte snad někoho, kdo by YouTube někdy nepoužíval?

Bez ohledu na to, že se skrze YouTube dají oslovit skutečně drtivá masa lidí, průzkumy a statistiky obecně říkají, že lidé preferují video před textem. Již dávno jsou pryč doby, kdy lidé více četli. Není proto důvod, proč video marketing vynechat. Ba naopak. Můžete přicházet o výrazné příležitosti.

  1. Angažovanost: Lidé raději sledují videa, než čtou texty

Podle statistik 72 % zákazníků by se raději dozvědělo o produktu či službě prostřednictvím videa než alternativ, jakými jsou například texty nebo infografika. Až 2/3 lidí objevuje nové značky nebo produkty právě přes YouTube. Navíc videa jsou asi o 1200 % víc sdílená než obrázky a text dohromady! To vše nám potvrzuje fakt, že nalezitelnost vašeho produktu na YouTube je naprosto klíčová.

  1. Konverze: Video je často přesvědčivější než pouhý text

Kromě výhod, jako je zvýšená návštěvnost, engagement nebo sdílení, má video navíc také vysoký konverzní poměr, co se týče přesvědčivosti při nákupu. Podle určitého výzkumu 76 % uživatelů je snadněji přesvědčeno produktovým videem, než když je využit pouze text a prodejní stránka.

Video přirozeně ulehčuje vysvětlení složitých myšlenek, které potřebujete svým zákazníkům sdělit, navíc přináší i určitou lidskost a důvěru, vystupuje-li v daném videu váš pracovník, ředitel nebo dokonce sám majitel. Lidé jednoduše více věří jiným lidem než značkám schovaným za logem.

​​Pokud chcete začít s video marketingem..

Pak je třeba si vybrat, zda dané video budete vytvářet sami nebo naopak, jestli to na někoho delegujete. V prvním případě budete potřebovat vybavení, mikrofony a fotoaparáty, kameru, stativy, osvětlení a řadu dalších věcí. V případě druhém můžete buď najmout profesionální tvůrce videí, nebo konkrétní reklamní službu, u nás na Modrém koníku kupříkladu máme vlastní filmový štáb, který nám pomáhá natáčet videa pro naše klienty.

Dalším klíčovým bodem je pak samozřejmě marketing videa. Zpropagovat videa lze mnoha různými způsoby. Můžete si zaplatit reklamu na sociálních sítích i ve vyhledávačích. U platformy YouTube určitou část návštěvnosti také dostáváte zdarma už jen tím, že je váš obsah součástí této sítě. Pokud patří do vaší cílové skupiny ženy a maminky, pak náš portál má přes 1,5 mil. uživatelů měsíčně a náš videokanál má tisíce subscriberů a desítky tisíc sledujících.

Natáčení videí s Modrým koníkem

Pokud se rozhodnete pro spolupráci s námi, pak proces natáčení videí pro klienty vypadá zhruba následovně..

  1. Připravíme nápad, celkový koncept a scénář.
  2. Realizujeme video s naším vlastním personálem.
  3. Video sestříháme, upravíme a dokončíme do publikovatelné verze.
  4. Video dostaneme do komunity Modrého koníka, vložíme dále také na YouTube a v rámci reklamních formátů můžeme společně zpropagovat i na Googlu.
  5. Na závěr dostáváte report, kde jsou veškerá čísla a shrnutí.

Co očekávat od našich videí?

  • 25 000 zobrazení
  • Dosah na minimálně 20 000 unikátů
  • Stovky až tisíce reakcí (lajky, komentáře, sdílení)

Více informací naleznete na této stránce. V případě jakýchkoliv dotazů se neváhejte obrátit na náš tým. Rádi vám s čímkoliv poradíme a doporučíme vhodný postup. Je možné se s námi také osobně sejít v kanceláři v Praze.