S novým rokem 2019 přichází spoustu příležitostí a prostor se zase někam posunout, expandovat, vyzkoušet nové věci a reklamní kampaně rozhodně patří mezi ně. ???? Už jste si naplánovali marketing na letošní rok? Máte určené cíle, kterých byste rádi dosáhli?

Přinášíme vám pár tipů pro inspiraci, jaké cíle byste si mohli dát na rok 2019. Pojďme tento rok udělat neobyčejně úspěšným!

Strategie na papíře (nebo v cloudu)

Marketing nějakým způsobem realizuje spousta firem. Až překvapivé množství z nich ale nemá ucelenou a jasně zformulovanou strategii. Přitom se nemusí jednat o žádný kdovíjak dlouhý dokument, jaký si asi představíme pod pojmem „business plán“. Nemusí to být nic razantně komplikovaného, stačí třeba prostý dokument ve Wordu o délce 2x A4.

Jasně si vymezit cílovou skupinu, definovat nabídku včetně USP, cíle, kterých je třeba dosáhnout, a shrnout či nějakým způsobem sumarizovat myšlenku kampaně a je to. Nic víc. Každý další člověk, který se pak přidá do týmu, ať je to copywriter, markeťák, PPCčkář či grafik si může snadno dokument proletět a rychle pochopit, o čem je řeč.

Máte vy tuto strategii sepsanou? Pokud ne, třeba by bylo fajn si ji letos udělat. 🙂

Blog – pravidelné příspěvky

Vedlo se již tisíce a tisíce diskusí na téma, proč blogovat, proč se věnovat obsahovému marketingu, proč ho nepodceňovat. Nebudeme nijak dalekosáhle znovu procházet důvody, proč by každá firma měla mít svůj blog, ale připomeneme si, že klíčem k úspěchu je především konzistentní úsilí.

Mít blog je fajn. Dávat tam příspěvek jednou za 3 měsíce už tak fajn není. ???? Softwarový gigant HubSpot, který díky svému blogu přitahuje milióny návštěvníků měsíčně, uvedl, že čím aktivněji přidávají nové příspěvky, tím lepších obchodních výsledků dosahují. Je samozřejmě nutné udržet si jistou úroveň kvality, ale čím více kvalitního obsahu, tím lépe.

Sociální sítě – pravidelný kontakt se zákazníky

Internet dnešní doby se dá popsat dvěma slovy. Sociální sítě. Není pochyb o tom, že většinu času, který lidé tráví na internetu, tráví právě na sociálních sítích. U nás v České republice jim kraluje především Facebook a Instagram. Jak jste na tom se svými sociálními profily?

Podobně jako u blogu i sociální profily většina firem již má. Ale úplně stejně také drtivá většina z nich tyto profily má jen proto, aby je měla. O pravidelné aktivitě nelze příliš hovořit. ☹ Je na pováženou, zda je lepší profil nemít nebo ho mít úplně mrtvý.

Pokud jste v minulém roce svůj Facebook či Instagram zanedbávali, zkuste to letos napravit. Přeci jen šikovný kluk či holka, kteří umí hezky psát, vybírat pěkné fotky nebo dokonce sami fotit a kteří dokáží s FB či IG pracovat, mohou profilu vdechnout život již za pár hodinek týdně.

Email – staromódní, přesto stále účinný

Využíváte newsletter? Mnoho lidí při pomyšlení na email marketing řekne: „Ten už je dnes za zenitem. Nemá cenu se mu věnovat.“ A bezesporu je něco pravdy na tom, že vrchol slávy má email už za sebou, ale byla by velká škoda na něj zapomínat nebo ho dokonce účelně ignorovat.

Email má stále své nenahraditelné místo v marketingu a to jak B2B, tak B2C. Přemýšlejte nad otázkou: „Znáte někoho, kdo by neměl email?“ Pravděpodobně ne! A stejně jako lidé stále i dnes čtou dopisy, které jim přichází do schránky, i emaily stále fungují. Jen je třeba je dělat skutečně kvalitně, aby je lidé měli chuť číst.

Chatbot – nástupce emailu?

A když už se bavíme o emailech, zkoušeli jste již chatboty? Chatbot je robot, k jehož odběru se můžete přihlásit přes sociální sítě. Nejčastěji tedy Facebook. Podobně jako u emailu i chatbot může automatizovaně komunikovat s vašimi zákazníky.

Mezi ním a emailem je jediný rozdíl. A to právě v místě použití. Rozhodně stojí za vyzkoušení, neboť prakticky každý má dnes v mobilu nainstalovaný Messenger, kam dané zprávy chodí. Najde se hodně lidí, kteří tvrdí, že chatboty postupně nahradí email marketing. A to je samozřejmě pouhá hypotéza, ale ať už to bude jakkoli, proč ho nevyužít?

SEO a PPC – nezapomeňme na klasiku

Abychom nezapomněli na nejtradičnější z tradičního, používáte již ve své firmě či eshopu SEO a PPC? Tedy optimalizaci webu pro vyhledávače a pay-per-click reklamu? Obojí se odehrává na poli Googlu (či Seznamu) a každý má své výhody i nevýhody.

SEO přináší návštěvníky zdarma, ale vyžaduje si předchozí investici. PPC vyžaduje platbu za každého jednotlivého návštěvníka, ale na druhou stranu funguje okamžitě. Jak jste na tom vy s těmito reklamními formáty? Používáte je? Nebo stejně jako mnoho dalších jejich použití stále odkládáte? Mohli bychom říct, že dnes patří do povinné výbavy každé firmy, která chce být skutečně konkurenceschopná v této digitální době.