Káva. Pro mnoho lidí začíná den až po prvním šálku kávy. A nejen proto je právě káva důležitou součástí života pro značnou část dospělé populace.

Ano, anketu na podobné téma, jsme tu již měli před pár týdny, máte pravdu. Našich uživatelek jsme se ptali, jak často a proč chodí do kaváren, či podle čeho si vybírají své oblíbené podniky s nabídkou kávy.

To byly kavárny. Dnes máme však připravené jen a pouze otázky o kávě jako takové. Kolik jí ženy vypijí, proč jí pijí, či jakou mají nejradši. Jestliže vás to zajímá, můžete se těšit na následující řádky. Takže kávu do ruky a jdeme na to…Jedna-dvě kávičky, to je průměr v Česku. V jiných zemích, například v Itálii, jsou tato čísla určitě vyšší. Patnáct procent žen ale přiznává, že pravidelně vypije více než tři kávy denně.

Na opačné straně je celkem velká skupina žen, které kávu nepijí vůbec, případně jen výjimečně. Tyto dvě skupiny tvoří dohromady více než třetinu všech dotázaných.I vy jste si mysleli, že lidi pijí kávu především kvůli povzbuzujícímu účinku kofeinu? Tato otázka nás však vyvedla z omylu. Téměř polovina žen totiž pije kávu hlavně kvůli její chuti. Právě ta nahořklá chuť, kterou si většina lidí spojuje s kávou, je pro mnohé ženy ten nejdůležitější důvod pro pití tohoto oblíbeného nápoje.

Jen pětina žen doopravdy potřebuje nakopnout kofeinem či zvýšit krevní tlak.

Káva je však pro mnohé ženy i pravidelným rituálem spojeným s chvílí pro sebe a zaslouženým oddychem.Většina žen má doma jen velmi omezené podmínky k přípravě kávy. Přístroje na přípravu espressa jsou relativně drahé spotřebiče a lidé jsou zvyklí na jednoduchost přípravy rozpustné či zrnkové kávy.

Můžeme to vidět i díky odpovědím našich respondentek. Až polovina z nich si doma dělá především instantní rozpustnou kávu. Dalších více než deset procent má v oblibě typickou “tureckou” kávu.

Téměř třetina žen si ale i v domácích podmínkách připravuje espresso. Dnes jsou totiž možnosti domácí přípravy celkem široké, od velkých profesionálních strojů, přes menší domácí přístroje až po úplně malé kapslové kávovary.Většina českých žen nakupuje kávu do domácnosti v supermarketech. Přibližně každá pátá žena však jde za kávou do specializované prodejny, například pražírny kávy.Už v předchozí otázce jsme viděli, že kávu nakupují ženy většinou v řetězcích, potravinách a supermarketech.

Jen každá čtvrtá žena si již koupila kávu přes internet. Může jít o specializovaný eshop pražíren kávy nebo internetový obchod některého řetezce.

Že je káva pro mnoho našich uživatelek velmi důležité téma, jsme zjistili i díky kampaních některých našich klientů.

Pokud vás zajímá káva a to, jak se dá dělat efektní a efektivní marketing na kávu zároveň, můžeme si půjčit příklad ze slovenské verze Modrého koníka. Už více než půl roku má totiž u nás Ambasadorku společnost Popradské kávy a čaje.

Mezi velmi vydařené kampaně patřila ale i soutěž o produkty našeho klienta Ritual Coffee, kterého potěšilo téměř 1 500 zapojených uživatelek i velký dosah kampaně.

PŘIJĎTE K NÁM NA KÁVU
Rádi vám odpovíme všechny vaše otázky.

Stačí, když nás kontaktujete:

Vzorek uvedeného průzkumu: 3 210 respondentů | Realizace: říjen 2017 | Fotka: Nate Dumlao