Remarketing je velmi populární termín, který jste již nejspíše slyšeli. Znamená to reklama cílená na uživatele, kteří již navštívili váš web nebo jinak reagovali na váš obsah. Proč by někdo mířil reklamu na bývalé návštěvníky? Protože je to prudce efektivní a CPA obvykle nízké.

Představte si hypotetickou situaci. Vybíráte si nový kabát a tak hledáte napříč internetem. Projdete několik eshopů, některé kabáty se vám líbí, některé ne a tak hledáte a hledáte. Na konci svého snažení už ani nevíte, kde který kabát byl. Vzdáte to, chcete si odpočinout. A tak se ke hledání kabátu vrátíte až o pár dní později.

Co ovšem nevíte, je, že eshop si vás uložil včetně informace o kabátu, který jste si prohlíželi. A tak, když se později vrátíte k hledání, náhle na vás všude vyskakuje právě on. „To je náhoda, tenhle kabát se mi líbil! Tak si ho koupím.“ Snadné a prosté.

Remarketing je právem velmi oblíbená metoda, jak získávat zákazníky levně a efektivně. Efektivní proto, protože je to velmi dobře cílené. Někdy trvá dny, někdy týdny než si uživatel rozmyslí, že chce právě váš produkt či službu. A remarketing se tak přesně včas přihlásí o slovo.

Nemusí se však jednat pouze o připomínku určitého produktu. Všichni v marketingové obci víme, že abychom získali něčí důvěru pro nákup, musíme s ním být v kontaktu vícekrát. Říká se, že je třeba v průměru 8 kontaktů mezi značkou a osobou nežli dojde k obchodnímu styku. A tak si představte, že marketujete své produkty či služby na Facebooku.

Jelikož vás lidé neznají, nebudou od vás hned nakupovat. Budou skeptičtí. Jenže vy budete chytří a budete vydávat pravidelně obsah, který zajímá vaši cílovou skupinu. A každý, kdo na tyto příspěvky bude reagovat, se uloží do databáze lidí, kteří projevili zájem. Na Facebooku lze totiž cílet na uživatele podle minulého engagementu, což je taková místní obdoba remarketingu.

A tak s každým dalším příspěvek budete cílit na stejné lidi, se kterými si tak vytvoříte vztah. Následně pak, jakmile zveřejníte prodejní nabídku, budou vás tito lidé již znát a mnohem snadněji tak nakoupí.

Remarketing lze snadno nastavit v Google Ads, Seznam Skliku či Facebook Ads.