Upsell je obvykle nabídka, kdy se zákazníka snažíme přesvědčit, aby koupil něco dalšího nebo dražšího. S upselly se pravděpodobně setkáváte velmi často i v offline životě. Jste-li v McDonaldu a objednáte si hamburger, nabízí vám pak hranolky a CocaColu. Koupíte-li si boty u Bati, nabízí vám různé ošetřující přípravky. Stejně tak u eshopů obvykle máte navazující produkty nebo doplňkové služby. Alza nabízí různé verze pojištění ke svému zboží.

Upsell je velm důležitý marketingový nástroj, neboť navyšuje hodnotu objednávky a tím také zisk z prodeje. Obzvláště ve světě online marketingu, kdy je každý jednotlivý návštěvník zaplacen (vyjma SEO) určitou částkou, přičemž náklady na přivedení návštěvnosti se stále zvyšují (ceny PPC systémů, Facebook reklamy apod.).

Není neobvyklé, že by upsell byl jediný způsob, jak na transakci může eshop či firma skutečně vydělat. Jinými slovy nezískává zisk na své první neboli úvodní nabídce. Více se dozvíte v článku Proč návštěvnost není váš problém.