Obal prodává.

Stejně jako při komplexním pohledu na značku, tak i při obalu se snažíme nepodlehnout tlaku marketingu a řídit se kvalitou samotného produktu či služby.

Často je právě obal tím, co dokáže přesvědčit zákazníka o koupi. A nebo také dokáže potenciálního zákazníka od vašeho produktu odradit.

V našem průzkumu o tom, jak spotřebitelské chování ovlivňuje reklama, jsme zjistili, že naše uživatelky jsou přesvědčené, že reklama je neovlivňuje a chovají se racionálně.

Co je tedy tím faktorem, který rozhoduje o nákupu?Dvě třetiny žen přiznávají, že preferují produkt se zajímavým obalem. Může se jednat o tvar, nevšední grafické zpracování či materiál obalu.

Možností je několik, všechny však mají společné to, že pomáhají produktu vyčnívat z regálů plných podobných produktů a zaujmout.Obal ale nemusí zaujmout jen tím, že bude jiný. Možnou cestou je i vytvoření si vztahu se svou cílovou skupinou. U rodin s dětmi je to použití fotek dětí a rodiny na obale.

Polovina dotázaných vnímá dětské motivy neutrálně a takový dizajn obalu neovlivňuje náchylnost ke koupi takového produktu.

Přibližně čtvrtina žen však přiznává, že takové obaly u nich zvyšují šanci na nákup.Grafické zpracování obalu nabízí několik možností. Nejefektivnější podle našich uživatelek jsou ilustrace a kresby. V porovnání s fotkami dostaly téměř třikrát víc hlasů.

Mnoho značek využívá fotky z fotobank, což může být taktéž jedním z faktorů menší oblíbenosti tohoto formátu.Zatímco u grafické stránky jsou výsledky nakloněné na stranu ano, u textů a copywritingu je to naopak. Používání zdrobnělin může být fajn pro vytvoření si vztahu s dětmi, ale ženy vnímají takové produkty negativně a od nákupu je to může spíše odradit.

Zaujmout takto dokážete jen jednu z deseti žen.“Chceme, aby si nás kupovaly hlavně ženy, dáme to dorůžova.”

Tak může znít rozhodování o barevnosti obalu produktu. Věřte, že jen třetinu žen takovým rozhodnutím potěšíte, ale přibližně pětina žen z vašeho rozhodnutí nebude moc nadšená.

Na obale záleží. Takový je náš pohled na výsledky průzkumu. Avšak navzdory tomu je to jen doplněk produktu nebo služby, kterou nabízíte vaší cílové skupině. Zároveň obal je jen částí marketingového mixu a je třeba ho vnímat jako součást vaše celkového brandingu.

CHCETE SE DOZVĚDĚT VÍC? NAPIŠTE NÁM.
Rádi vám odpovíme všechny vaše otázky.

Stačí, když nás kontaktujete:

Vzorek uvedeného průzkumu: 1 628 respondentů | Realizace: květen 2017