Plánujete marketingové kampaně na letošní rok a přemýšlíte, jak je uchopit, co jste ještě nezkusili nebo byste se jednoduše rádi nechali inspirovat? Dnes si připomeneme tři povedené kampaně, které se v minulých měsících a letech odehrály na Modrém koníku.

Za posledních deset let na Modrém koníku, sociální síti pro maminky s více než miliónem návštěvnic měsíčně, propagovaly své produkty stovky různých značek. Nejčastěji k tomu využily reklamní formáty jako např. Ambasadorka značky, kdy se oblíbená uživatelka MK stane na určitý čas tváří vašeho produktu a propaguje ho mezi svými přáteli a followery, Zkušenosti, kdy klient nechává ženy z naší komunity osobně testovat svůj produkt, nebo nově třeba Video formáty, kdy zábavným nebo informativně hodnotným způsobem oslovujeme diváky kanálu Modrého koníka.

Ač za tu dobu bylo nespočet kampaní, které by stály za zmínku, podíváme se dnes na tři speciální, které vygenerovaly opravdu pěkné výsledky. Jedná se o značky LULL Loungewear, Lindex a ALBI.

LULL – Kdo by také nechtěl poukaz?

Klient prodává kvalitní dámskou módu a je na Slovensku poměrně dobře známý a oblíbený. Není tedy divu, že když přišel mezi uživatelky Modrého koníka a nabídl jim možnost vyzkoušet libovolné kousky zdarma výměnou za zpětnou vazbu (ve formátu Zkušenosti se značkou), přihlásilo se během chviličky 545 žen. Z těchto jsme vybrali deset, kterým byl zaslán dárkový poukaz, který mohly následně uplatnit v eshopu.

Své zkušenosti, které tyto ženy poté publikovaly, získaly neuvěřitelných 647 217 zobrazení a celých 1 040 uživatel se do diskuse aktivně zapojilo. Tato čísla korelovala se vzrostlým zájmem o produkt a množství návštěvnic z Modrého koníka na klientově webu. Bez ohledu na to, že bezpočet žen v diskusích sice neinteragovalo, ale o nové kolekci se i tak dozvěděly a mohly ji následně vyhledat v kamenných obchodech.

Prodáváte-li takové zboží, které by ženy mohly mít velký zájem vyzkoušet na vlastní kůži, neváhejte s námi formát zkusit také.

Klient sám se pozitivně vyjádřil:

„Naším cílem bylo oslovit nové publikum, vyzkoušet celkově něco nového, co jsme doteď v takovéto podobně nedělali, získat recenze od tohoto nového publika a tím si rozšířit obzory i z jiného úhlu pohledu, než na jaký jsme zvyklí z našich kanálů. Kampaň splnila naše očekávání, potvrdili jsme si to, co jsme už věděli, ale získali jsme také nové cenné náhledy a nápady na zlepšení. Marketerům doporučuji vyzbrojit se pevnými nervy na hejterské komentáře, ty tu budou vždy, ale i z nich se dá něco vzít a poučit se, přiznat si případně chybu a podobně. Tato spolupráce nám přinesla názory nových lidí, inspiraci, krásné recenze, slova a fotky.“ – Kristýna Šebová, marketing manager, Lull Loungewear

Lindex – Stovky tisíc zobrazení

Lindex přišel na trh se zbrusu novou kolekcí oblečení. Podobně jako LULL se rozhodl zpropagovat její uvedení testováním na Modrém koníku. Deset maminek podobně jako v případě výše dostalo poukaz a mělo za úkol otestovat nové oblečení. Jejich recenze opět přitáhly velkou pozornost. Bombastických 991 576 zobrazení a 2 030 aktivně zapojených uživatelek. Tato čísla jasně svědčí o tom, že klient vybral perfektní způsob, jak kolekci uvést. Uživatelky testování potěšilo, maminky se o módě pobaví vždy rády a klient přitáhl na zboží spoustu pozornosti.

„Portál Modrý koník sme oslovili z dôvodu velkého zásahu našej cielovej skupiny – mamičky. Naším cielom bolo informovat o novej detskej kolekcii. Kampaň dosiahla vynikajúce výsledky – bola to historicky najúspešnejšia kampaň Skúsenosti so značkou. Prejavilo sa to aj vo zvýšení predaja baby sortimentu. Páči sa mi kreativita, odbornost, flexibilita a spolahlivost. Kampaň nielen pripravia na základe dodaných podkladov, ale aj zvolia správny spôsob komunikácie s užívatelkami.“ – Nina Foltánová, Account director, DIGILINE

CELÁ PŘÍPADOVÁ STUDIE

ALBI – Dny s hračkami

ALBI si přálo zpropagovat Kouzelné čtení, úžasně zábavnou hru pro malé, která byla zároveň velmi poučná. V minulosti na koníku dělalo kampaně již vícekrát, tentokrát se rozhodlo pro Dny se značkou. To je formát, při kterém Modrý koník po dobu až dvou týdnů vyloženě žije vámi a vaším produktem. Získáte u nás velký prostor, který zaručuje široký zásah, a vlastní zástupkyni, která je proškolena tak, aby dokázala efektivně mluvit vaším jménem.

Kampaň trvala jen 7 dní, ale i tak nabrala na slušných obrátkách. Aktivně se zapojilo 1020 uživatelek do diskusí, ale příspěvky si zobrazilo celých 608 736 lidí!

„Produkt Kouzelné čtení není úplně nejjednodušší. Kampaň Dny se značkou nám dala prostor na jeho vysvětlení. Z blogů a diskusí jsme načerpali nové nápady na vylepšení i novinky. Toto je pro nás velmi podstatné, protože na názoru našich zákazníků nám záleží. V průběhu trvání kampaně jsme zazanmenali zvýšený počet návštěvníků našeho eshopu a zároveň zvýšené prodeje a celkový obrat. V případě, že je vaše cílová skupina na Modrém koníku, doporučuji vám neváhat a spolupráci vyzkoušet. Líbí se mi profesionalita, příjemná a přátelská komunikace, ochota a pomoc při řešení problémů.“ – Petronela Bučová, produktový specialista, Albi s.r.o.

CELÁ PŘÍPADOVÁ STUDIE

Pokud řešíte marketing produktů či služeb cílených na maminky, nezapomeňte se podívat na sérii článků o Mamarketingu, aneb jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii cílenou právě na maminky. Dozvíte se v ní například, proč nelze příliš dobře cílit na jednu velkou megaskupinu maminek, jak se maminky v Čechách nejčastěji dělí na další podskupiny, jaké platformy a kanály využívají a jak se liší jejich nákupní chování. Dále nás můžete sledovat na sociálních sítích, aby vám neunikly nové díly, nebo si stáhněte výsledky průzkumů mezi maminkami o jejich nákupním chování, které jsme na Modrém koníku prováděli.