Dnes je on-line téměř každý a neustále. Internet už není jen místem zábavy či informací, ale pro mnohé se stal také pracovním nástrojem a primárním zdrojem příjmů.

Jedním z hlavních odvětví on-line podnikání je právě reklamní business a monetizace projektů skrz inzerci.

Důkazem tvrzení, že jsou dnes on-line všichni a pravidelně, je hned první otázka našeho průzkumu. 85 % uživatelek Modrého koníka stráví na internetu alespoň jednu hodinu denně, čtvrtina pak dokonce více než tři hodiny za den.

Časy stolních počítačů jsou téměř minulostí. Tlačí se před ně například tablety, o telefonech netřeba zvlášť hovořit, jelikož ty postupně předbíhají i přístupy z notebooků.

Na Modrém koníku je situace velmi podobná. Stolního počítače využívá k přístupu na internet nejčastěji jen 15 % uživatelek, vedou přenosná zařízení – notebooky následované telefony. Přes mobil či tablet pak nejčastěji na internet chodí polovina našich uživatelek.

Velmi zajímavé bude dále sledovat také vývoj přístupu na internet přes jiná “smart” zařízení, například přes smart televize.

Významnou část doby strávené na internetu dnes zabírají sociální sítě. Ne-jinak je tomu u uživatelek Modrého koníka. Jako svou nejčastější internetovou činnost to označila více než třetina z nich.

Velkou část jejich času zaujímá i vyřizování e-mailů a sledování zpravodajství a novinek ze světa. Ženy ale rády tráví čas i on-line nakupováním – k tomuto tématu si můžete přečíst více v jiné z našich pravidelných anket.

Většina sociálních sítí má svůj byznys model postavený právě na velké návštěvnosti a následné inzerci. Prudký nárůst inzerce s sebou přinesl i růst počtu tzv. Adblockerů, tj. uživatelů, kteří si blokují skrze různé programy on-line reklamu.

Mezi našimi uživatelkami je zatím používá 19 % žen, více než polovina z nich však o něčem takovém zatím neslyšela.

Za nejvíc rušivou formu reklamy vnímají naše uživatelky právě video reklamu a bannerovou reklamu. Na opačné straně jsou pak nativní formy reklamních kampaní (PR články, ambasadoři značek apod.). Ty často uživatelky díky přirozené a nerušivé formě ani nevnímají jako reklamu.

Výsledky průzkumu tak potvrzují naši hypotézu, že ženy mají rády internet a nezávazné surfování. Naopak, nejsou šťastné, pokud jsou rušené nadměrnou reklamou, která překáží a komplikuje jejich práci on-line.

To je základní myšlenka, nad kterou musíme rozmýšlet při tvorbě strategie, kampaní či kreativ.

Vzorek uvedeného průzkumu: 1 215 respondentů | Realizace: duben 2017